★★★ باژبود ★★★

*** عرفان و هنر اسلامی ***

با سلام ... ورود شمارا به وبلاگ ★★★ باژبود ★★★ خوش آمد میگویم ... برای مشاهده کامل مطالب از آرشیو مطالب وبلاگ استفاده کنید.

برکات شب زنده داری


🌺🌺🌺 برکات شب زنده داری 🌺🌺🌺


با سلام محضر انور بزرگواران و همنفسان و سوته دلان عضو ادب و عرفان :


هم اکنون ساعت 4 صبح است که بنده بعون الله الملک الوهاب امشب را اجازه نداده ام که قالب تهی کند و بمیرد ، بلکه زنده اش نگهداشته ام .

شب زنده داری و بیدارماندن در دل شب خواص و آثار و برکات عدیده ای دارد که به برخی از آنها اشاره می رود :


♦️1 - بخاطر سکوتی که در شب حاکم است و همه ی عالم و آدم طبق سنت الهی " و جعلنا نومکم سباتا " و " و جعلنا اللیل لباسا " در استراحت و عدم فعل و انفعال بسر می برند ، تحصیل ملکه ی جمع حواس بسیار راحت تر و سهل الوصول تر از روز است . در طول روز بخاطر اصوات و هیاهوی زیاد برای هیچی ! که وجود دارد ، تمرکز حواس بسیار مشکل است . مگر برای کسانی که واقعا" کار کرده اند و می توانند در دل جماعت زیادی که همه فریاد می کشند ، تمرکز خود را حفظ کنند .


♦️2 - بخاطر حاکمیت تاریکی و ظلمات و بالطبع ندیدن بسیاری از مناظر و دیدنیها ، باز ذهن انسان به وحدتی توجه پیدا می کند که مقدمه ی تحصیل ملکه ی جمع حواس است .

بی دلیل نیست که بسیاری از بزرگان ادب و عرفان و فرزانگان جامعه ی بشری یافته های خود را در شب تحصیل کرده و آثار فاخری به منصه ی ظهور رسانده اند .


♦️3 - بواسطه ی اینکه اکثر مردم در خواب و استراحت هستند ، طبعا" برای فرد شب زنده دار باب بسیاری از گناهان نظیر غیبت و تهمت و دروغ و استهزاء و ... که نیاز به حضور دو نفر به بالا را دارد ، مسدود می شود . و فرد شب زنده دار خودش است و خدایش و بحر فکری که در آن غوطه ور است . که " تفکر ساعة أفضل من عبادة سبعين سنة " .


✅ دوش وقت سحر از غصه نجاتم دادند // وندر آن ظلمت شب آب حیاتم دادند


✅ چه مبارک سحری بود و چه فرخنده شبی // آن شب قدر که این تازه براتم دادند .

( حافظ علیه الرحمة ) .


♦️فعلا " به این مقدار بسنده کرده و در آینده باز هم با شما براز خواهیم نشست . بمنه و کرمه .


برچسب ها: شب زنده داری ,
[ بازدید : 159 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ سه شنبه 21 تير 1401 ] [ 19:13 ] [ ★★★ مجید شجاعی ★★★ ]

[ ]

نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]