★★★ باژبود ★★★

*** عرفان و هنر اسلامی ***

با سلام ... ورود شمارا به وبلاگ ★★★ باژبود ★★★ خوش آمد میگویم ... برای مشاهده کامل مطالب از آرشیو مطالب وبلاگ استفاده کنید.

● پیامبر اکرم و قرآن ●


■ از عایشه پرسیدند : اخلاق پیامبر چگونه بود ؟

جواب داد :

« خلق و خوی پیامبر (ص) ، قرآن بود . » شخصیت جامع و چند بعدی پیامبر اسلام و کمال و عظمت معرفتی ، اخلاقی و وجودی آن بزرگوار ، قرآن مجسم و ناطق است که به عنوان نماد مطلق و تام «انسان کامل» در میان آدمیان ، حجت و الگویی ماندگار می‌باشد .
اگر قرآن کریم ، کلام تشریعی حضرت حق است ، پیامبر اکرم (ص) کلمة الله الاعظم و کلام تکوینی خدا است . اگر قرآن کتابی است با حقایق جاودانه و همیشگی ، پیامبر اکرم (ص) نیز حقیقتی عینی و جاودانه است . اگر قرآن بطون و لایه‌های معنایی و مصداقی عمیق و گسترده ای دارد که تلاش برای کشف آن حقایق باید استمرار داشته باشد ، پیامبر اکرم (ص) نیز ذخیره ای تمام نشدنی و حقیقتی است عینی و انسانی ، که شناخت ابعاد مختلف شخصیت ایشان و دستیابی به عمق سیره ، سلوک و سنت آن حضرت به جهاد و اجتهادی مستمر نیازمند است . اگر نیاز بشریت به قرآن هرگز پایان نمی یابد و تکامل علمی و اجتماعی انسان ، نیاز او را به حقایق قرآن کریم نه تنها کاهش نمی دهد که روزافزون می‌سازد ، نیاز انسان امروز و فردا به پیامبر اکرم (ص) و درس‌ها و آموزه‌های ایشان پایان ناپذیر است و اگر اسلام خاتم ادیان و قرآن خاتم کتب آسمانی است .
پیامبر اکرم (ص) خاتم النبیاء و قله رفیع کمال انسانی است. او خلیفة الله الاعظم و واسطه ابدی نزول فیض الهی است که : «و ما ارسلناک الا رحمة للعالمین» . قرآن کریم نسخه مکتوب حقیقت نور محمدی (ص) است و پیامبر اکرم (ص) آینه تمام نمای صفات حسنای حق و نور مطلق خداوند متعال بر عالم و آدم .

t.me/elaeshgh

برچسب ها: پیامبر ، قرآن ,
[ بازدید : 331 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ جمعه 17 ارديبهشت 1400 ] [ 21:20 ] [ ★★★ مجید شجاعی ★★★ ]

[ ]

نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]