★★★ باژبود ★★★

*** عرفان و هنر اسلامی ***

با سلام ... ورود شمارا به وبلاگ ★★★ باژبود ★★★ خوش آمد میگویم ... برای مشاهده کامل مطالب از آرشیو مطالب وبلاگ استفاده کنید.

★ شمه ای از فضایل حضرت خدیجه سلام الله علیها ★



✍ درباره فضایل و خدمات خانم خدیجه ی کبری به اسلام نمے توان در یڪ مقاله حق مطلب را ادا کرد ؛ حضرت خدیجه علیها السلام ، نمونه ی برجسته کمال ، نبوغ ، فهم و بینش بود که همانند آن را در میان مردان و زنان ، کمتر می‌توان یافت ، و عفت ، نجابت ، طهارت ، سخاوت ، حسن معاشرت ، صمیمیت ، مهر و وفا از جمله صفات برجسته او بود . در جاهلیت ، حضرت خدیجه را طاهره و سیده نساء قریش می‌خواندند و در اسلام، یکے از چهار بانویے که بر همه بانوان بهشت فضیلت و برترے دارند ، شناخته شد و جز دختر ارجمند و عزیزش ، هیچ بانویے این مقام و فضیلت را نیافت . او براے رسول خدا صلے ‌الله‌ علیه‌ و آله ‌و سلم نعمتے بزرگ ، و رحمتے از رحمات واسعه خداوند متعال بود . براے مرد ، به‌ویژه مردے که بیرون خانه و در اجتماع به فعالیت‌هاے بزرگ مشغول بوده و مقاصد عظیم داشته باشد و عهده‌دار پیکار و جهاد بوده و مورد یورش مخالفان و هجوم دشمنان باشد ، بهترین آرامش‌ دهنده قلب و روح و نگهبان پایدارے و استقامت و رفع‌کننده خستگے و ناراحتے ، همسر هوشیار و خردمند و مهربان و دلسوز است . اگر مردے در خارج از خانه با دشمنان گرم پیکار گشته و به حمله‌هاے وحشیانه ، استهزاء ، سرزنش و اذیت و آزار مردم گرفتار گردد و در منزل نیز با همسرے نادان و بدخو و ترسو ، ضعیف و شماتت‌گر ، روبرو شود که او را از کار و هدف وے و پیمودن راهے که مد نظر اوست باز دارد و او را سرزنش کند و به ترڪ دعوا و تسلیم‌شدن به دشمنان وادار نماید ، از این‌که هر روز شوهرش مورد شتم و استهزاء جاهلان قرار می‌گیرد ، خسته و ناخوشایند باشد و در پے حل مشکلات همسر خویش برنیاید ، بی‌شڪ مشکلات و دشواری‌هاے آن مرد ، دو چندان خواهد شد .

پیامبر اسلام صلے ‌الله‌ علیه ‌و آله ‌و سلم آورنده بزرگ‌ترین رسالت آسمانے ، از طرف خدا مأمور بود که با خرافات و مظاهر شرڪ و بت‌پرستے و ستمگرے و محرومیت توده‌هاے ضعیف و فقر و جهل و نادانی، فساد و فحشا و آن‌چه رذایل بود ، مبارزه و با گردن‌کشان، مشرکان و بت‌پرستان متعصب ، رؤساے قبایل و سران استثمار ، با عادات و ادیان باطل و تعصبات کورکورانه جهاد کند . مشرکان ، همه توان و قدرت خویش از جمله : شجاعان پیلتن و مردافکن ، شعراے دشنام ‌ده و ناسزاگو ، اراذل و اوباش ، زن و مرد ، خویش و بیگانه ، را براے مبارزه با اهداف آن حضرت بسیج کردند ؛ و تا آن‌جا که می‌توانستند او و چند تن از یارانش را اذیت کردند ؛ می‌زدند ؛ رنج داده ، ناسزا می‌گفتند ؛ سر راهش را با خار و خاشاڪ می‌بستند ؛ در حال نماز و پرستش به او توهین کرده و روابط خود را با او و یارانش قطع نمودند . طعام و خواروبار را در اختیار او و کسان و پیروانش قرار نمی‌دادند و در کل ، محیط خارج ، علیه پیامبر صلے ‌الله‌ علیه ‌و آله ‌و سلم به پیکار و نبرد برخاسته بود و همه مشرکان با دعوت و رسالتش مخالفت می‌نمودند . با وجود این همه دشمن ، و موانع و مشکلات، اگر در میان همه این دشمنان ، پیامبر صلی‌الله‌ علیه‌ و آله‌ و سلم هر روز وقتے به خانه می‌آمد ، با چهره گرفته و معترض همسرش، آن هم همسرے که سیده زنان قریش و داراے آن شخصیت و صاحب آن همه ثروت و مکنت بود ، روبرو می‌شد که از راه دل‌سوزے و ترحم و یا اعتراض، از او می‌خواست تا از دعوت خویش دست بردارد و خود را مورد این همه اهانت و استهزاء قرار ندهد ، در چه وضع عجیب و دشوارے قرار می‌گرفت ؟! اگر آن همسر محترم که ثروت کم‌نظیر خودش را در اختیار شوهر قرار داده بود تا در راه خدا و دستگیرے از فقیران انفاق کند ، پیشنهاد می‌داد که : مناسب است با قوم و قبیله‌ات که حاضرند تو را امیر و پادشاه خود قرار دهند ، سازش کنے ؛ و با دین و روش آن‌ها کارے نداشته باشے و زندگے آرام و راحت ما را به یڪ زندگے سرشار از حادثه و نگرانے تبدیل ننمایے ، پیامبر صلے ‌الله‌ علیه ‌و آله ‌و سلم چگونه او را قانع می‌ساخت ؟ و چه کسے توانایے مرهم گذاشتن بر جراحات روح و جسم آن حضرت را داشت ؟

بی‌شڪ سراسر زندگے پیامبر صلے ‌الله‌ علیه ‌و آله ‌و سلم از داخل و خارج خانه ، فشار و مانع و سختے می‌شد ، ولے لطف خدا دریچه‌هاے قلب خدیجه را چنان به سوے درڪ حقانیت دعوت اسلام باز کرد و آن چنان دلش را نورانے و سرشار از معرفت و حکمت گردانیده بود که هرگز پیامبر صلے ‌الله‌ علیه‌ و آله ‌و سلم با چنان منظره اسفناڪ ، در داخل خانه روبرو نشد .
دکتوره بنت الشاطے می‌گوید : آیا همسرے غیر از خدیجه این استعداد را دارا بود که دعوت تاریخے شوهرش را وقتے از غار حرا آمد ، با ایمان قوے و آغوش باز و مهر و عطوفت استقبال کند ، بے آنکه در راستے او و این‌که خداوند او را تنها نخواهد گذاشت ، شکے در دل راه بدهد .

♥ التماس دعا - موفق باشید ♥

برچسب ها: حضرت خدیجه ، همسر پیامبر ,
[ بازدید : 323 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ جمعه 3 ارديبهشت 1400 ] [ 16:09 ] [ ★★★ مجید شجاعی ★★★ ]

[ ]

نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]