★★★ باژبود ★★★

*** عرفان و هنر اسلامی ***

با سلام ... ورود شمارا به وبلاگ ★★★ باژبود ★★★ خوش آمد میگویم ... برای مشاهده کامل مطالب از آرشیو مطالب وبلاگ استفاده کنید.

*** این هم سند حدیث شریف کساء ***


ﺍﺯ ﻋﺎﻳﺸﻪ ﻧﻘﻞ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﮔﻔﺖ: ﺭﻭﺯﻯ ﺭﺳﻮﻝ ﺧﺪﺍ ﺻﻠﻰ ﺍﻟﻠﱠﱠﻪ ﻋﻠﻴﻪ ﻭ ﺁﻟﻪ ﻭ ﺳﻠّﻢ ﺩﺭ ﺣﺎﻟﻰ ﻛﻪ ﺭﻭﺍﻧﺪﺍﺯﻯ ﺧﺎﻝ ﺧﺎﻝ ﺍﺯ ﻣﻮ ﺑﻪ ﺩﻭﺵ ﺩﺍﺷﺖ ﺩﺭ ﻣﻨﺰﻝ ﻧﺸﺴﺘﻪ ﺑﻮﺩ ﻛﻪ ﺣﺴﻦ (ﻋﻠﻴﻪ ﺍﻟﺴﻠﺎﻡ) ﺁﻣﺪ ﻭ ﺩﺍﺧﻞ ﺁﻥ ﻛﺮﺩ ﺳﭙﺲ ﺣﺴﻴﻦ ﺁﻣﺪ ﺍﻭ ﺭﺍ ﻧﻴﺰ ﺩﺍﺧﻞ ﻛﺮﺩ ﭘﺲ ﺍﺯ ﺁﻥ ﻓﺎﻃﻤﻪ ﻭ ﺩﺭ ﺁﺧﺮ ﻋﻠﻰ (ﻋﻠﻴﻪ ﺍﻟﺴﻠﺎﻡ) ﺁﻣﺪﻧﺪ ﻭ ﺁﻥ ﺟﻨﺎﺏ ﻫﻤﻪ ﺭﺍ ﺯﻳﺮ ﺁﻥ ﺭﻭﺍﻧﺪﺍﺯ ﺟﺎﻯ ﺩﺍﺩ ﻭﻗﺘﻰ ﻫﻤﻪ ﺟﻤﻊ ﺷﺪﻧﺪ، ﺍﻳﻦ ﺁﻳﻪ ﺭﺍ ﺗﻠﺎﻭﺕ ﻛﺮﺩ: ﺇِﻧﱠﱠﻤﺎ ﻳُﺮِﻳﺪُ ﺍﻟﻠﱠﱠﻪُ ﻟِﻴُﺬْﻫِﺐَ ﻋَﻨْﻜُﻢُ ﺍﻟﺮﱢﱢﺟْﺲَ ﺃَﻫْﻞَ ﺍﻟْﺒَﻴْﺖِ ﻭَ ﻳُﻄَﻬﱢﱢﺮَﻛُﻢْ ﺗَﻄْﻬِﻴﺮﺍً. ﺯﻣﺨﺸﺮﻯ ﺑﻌﺪ ﺍﺯ ﻧﻘﻞ ﺍﻳﻦ ﺣﺪﻳﺚ ﻭ ﺑﻌﺪ ﺍﺯ ﺑﻴﺎﻧﺎﺗﻰ ﭼﻨﺪ ﭼﻨﻴﻦ ﻣﻰ ﮔﻮﻳﺪ: «ﻭ ﻓﻴﻪ ﺩﻟﻴﻞ ﻟﺎ ﺷﻲ ﺀ ﺍﻗﻮﻯ ﻣﻨﻪ ﻋﻠﻰ ﻓﻀﻞ ﺍﺻﺤﺎﺏ ﺍﻟﻜﺴﺎﺀ ﻋﻠﻴﻬﻢ ﺍﻟﺴّﻠﺎﻡ ﻭ ﻓﻴﻪ ﺑﺮﻫﺎﻥ ﻭﺍﺿﺢ ﻋﻠﻰ ﺻﺤّﺔ ﻧﺒﻮّﺓ ﺍﻟﻨّﺒﻲّ ﺻﻠﻰ ﺍﻟﻠﱠﱠﻪ ﻋﻠﻴﻪ ﻭ ﺁﻟﻪ ﻭ ﺳﻠّﻢ ﻟﺄﻧّﻪ ﻟﻢ ﻳﺮ ﻭﺍﺣﺪ ﻣﻦ ﻣﻮﺍﻓﻖ ﻭ ﻟﺎ ﻣﺨﺎﻟﻒ ﺍﻧّﻬﻢ ﺍﺟﺎﺑﻮﺍ ﺍﻟﻰ ﺫﻟﻚ» (ﺍﻳﻦ ﺁﻳﻪ ﺩﻟﺎﻟﺘﻰ ﺑﺮ ﻓﻀﻴﻠﺖ ﺍﺻﺤﺎﺏ ﻛﺴﺎ ﺩﺍﺭﺩ ﻛﻪ ﻫﻴﭻ ﺩﻟﻴﻠﻰ ﺑﻪ ﻗﻮﺕ ﺁﻥ ﻧﻤﻰ ﺭﺳﺪ ﻭ ﻧﻴﺰ ﺩﻟﺎﻟﺖ ﻭﺍﺿﺤﻰ ﺑﺮ ﺻﺤﺖ ﻧﺒﻮﺕ ﺭﺳﻮﻝ ﺧﺪﺍ ﺻﻠﻰ ﺍﻟﻠﱠﱠﻪ ﻋﻠﻴﻪ ﻭ ﺁﻟﻪ ﻭ ﺳﻠّﻢ ﺩﺍﺭﺩ) .«1»

___________________________________

(1) ﺍﻟﻜﺸﺎﻑ، ﺝ 1، ﺹ 434.

برچسب ها: کساء ، زمخشری ، عایشه ,
[ بازدید : 868 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ دوشنبه 30 شهريور 1394 ] [ 21:55 ] [ ★★★ مجید شجاعی ★★★ ]

[ ]

♥♥♥ و اما تو ... ♥♥♥


باز دل هرجایی و دیوانه ام هوایت را کرده ، کاریش نمیشه کرد . هر کاری می کنم نمی توانم جلویش را بگیرم . چه بگویم ؟! به کوه می روم ، بلکه فراموشت کنم ، اما نمی شود . شدنی نیست . مهرت بدجوری در دلم خانه کرده . به لب چشمه ای می رسم . خم می شوم تا آبی به سر و صورتم بزنم . عجبا ! آوخا ! چرا ترا همه جا می بینم ؟! دست از سرم بر نمی داری . بگویم چطور ترا دیدم ؟

وقتی آب زلال چشمه چهره ام را به من نشان داد ، خال کنار لبم را در آن دیدم و تو بیادم افتادی که می گفتی : " چقدر این خال جایش زیباست ! " دریغا که از تو گریز و گزیری نیست . حتی خودم ترا بیاد خودم می اندازم . حتی خودم نشانت می دهم . نفسی عنوانک ...

پس ، از تو به کجا گریزم ای یار ؟! پس ، با تو و با خودم می مانم . فرارم از تو بخاطر عافیت طلبی و ترس از آبروریزی بود ولی دیدی که نتوانستم !!!

پس ، ای جامعه ی بشری ، دیوانه ی زنجیریت را دریاب ...


" جمعه 1377/5/9 ساعت 1 بامداد ، مجید شجاعی زنجانی "


[ بازدید : 850 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ دوشنبه 30 شهريور 1394 ] [ 20:14 ] [ ★★★ مجید شجاعی ★★★ ]

[ ]

""" بررسی پیشگوییهای نوستر آداموس در باره ی جهانی شدن انقلاب اسلامی ایران """


ایشان می گویند :

«ﺷﺎﻫﺰﺍﺩﻩ ﻋﺮﺏ، ﻣﺮﻳﺦ، ﺧﻮﺭﺷﻴﺪ، ﻧﺎﻫﻴﺪ، ﺷﻴﺮ، ﺣﻜﻮﻣﺖ ﻛﻠﻴﺴﺎ ﺭﺍ ﺍﺯ ﻃﺮﻳﻖ ﺩﺭﻳﺎ ﺍﺯ ﭘﺎﻱ ﺩﺭ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﺁﻭﺭﺩ، ﺍﺯ ﺟﺎﻧﺐ ﺍﻳﺮﺍﻥ (ﭘﺮﺷﻴﺎ) ﺑﻴﺶ ﺍﺯ ﻳﻚ ﻣﻴﻠﻴﻮﻥ ﭘﺮﻫﻴﺰﮔﺎﺭ ﺑﻪ ﺑﻴﺰﺍﻧﺲ ﻭ ﻣﺼﺮ، ﺑﻪ ﺳﻮﻱ ﺷﻤﺎﻝ ﻫﺠﻮﻡ ﺧﻮﺍﻫﻨﺪ ﺁﻭﺭﺩ» . «ﺍﺯ ﻛﺸﻮﺭ ﻋﺮﺑﻲ ﺧﻮﺷﺒﺨﺖ (ﺩﺭ ﻣﻨﻄﻘﻪ ﻏﻨﻲ ﻭ ﺛﺮﻭﺗﻤﻨﺪ ﺍﻋﺮﺍﺏ) ﺷﺨﺼﻲ ﻗﺪﺭﺗﻤﻨﺪ ﻭ ﻣﺴﻠﻂ ﺑﺮ ﺷﺮﻳﻌﺖ [ﺣﻀﺮﺕ] ﻣﺤﻤﺪ (ﺹ) ﺯﺍﺩﻩ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﺷﺪ، ﺍﺳﭙﺎﻧﻴﺎ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺩﺭﺩﺳﺮ ﺍﻧﺪﺍﺧﺘﻪ ﻭ ﺑﺮ ﮔﺮﺍﻧﺎﺩﺍ (ﻏﺮﻧﺎﻃﻪ) ﻣﺴﺘﻮﻟﻲ ﻣﻲ‌ﺷﻮﺩ. ﺍﺯ ﻃﺮﻳﻖ ﺩﺭﻳﺎ ﺑﺮ ﻣﺮﺩﻡ ﻧﻴﻜﻮﺯﻳﺎ ﻇﻔﺮ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﻳﺎﻓﺖ. » . «ﻣﺮﺩ ﻣﺸﺮﻗﻲ ﺍﺯ ﻣﺤﻞ ﺍﺳﺘﻘﺮﺍﺭ ﺧﻮﻳﺶ ﺧﺎﺭﺝ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﺷﺪ، ﺑﺮﺍﻱ ﺩﻳﺪﺍﺭ ﻓﺮﺍﻧﺴﻪ ﺍﺯ ﻛﻮﻩ ﺁﭘﻮﻧﻴﻦ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﮔﺬﺷﺖ، ﺍﺯ ﻓﺮﺍﺯ ﺁﺳﻤﺎﻥ، ﺍﺯ ﺑﺮﻑ ﻫﺎ، ﺩﺭﻳﺎﻫﺎ ﻭ ﻛﻮﻫﻬﺎ ﮔﺬﺭ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﻛﺮﺩ ﻭ ﻫﻤﮕﺎﻥ ﺭﺍ ﺑﺎ ﻋﺼﺎﻳﺶ ﻣﻀﺮﻭﺏ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﻛﺮﺩ... » . ﺍﺩﺑﻴﺎﺕ ﺭﻣﺰﺁﻟﻮﺩ، ﻭﺍﮊﻩ ﺍﻱ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﺑﻪ ﺑﻬﺘﺮﻳﻦ ﻧﺤﻮ ﻣﻲ‌ﺗﻮﺍﻧﺪ ﻋﻤﻖ ﻣﻌﺎﻧﻲ ﺷﻌﺮﻭﺍﺭﻩ‌ﻫﺎﻱ ﻧﻮﺳﺘﺮﺁﺩﺍﻣﻮﺱ ﺭﺍ ﺑﻴﺎﻥ ﻛﻨﺪ؛ ﭼﺮﺍ ﻛﻪ ﻃﺒﻖ ﻧﻈﺮ ﺍﻏﻠﺐ ﻣﻔﺴﺮﺍﻥ ﻣﻌﺮﻭﻑ ﻧﻮﺳﺘﺮﺁﺩﺍﻣﻮﺱ؛ ﻳﻌﻨﻲ ﺍﺭﻳﻜﺎﭼﻴﺘﻬﺎﻡ، ﮔﻲ ﺑﻮﺣﻚ ﻭ ﮊﺍﻥ ﺷﺎﺭﻝ ﺩﻭ ﻓﻦ ﺑﺮﻭﻥ، ﺣﺪﺍﻗﻞ ﻭﻗﺎﻳﻊ ﺫﻳﻞ ﺭﺍ ﻣﻲ‌ﺗﻮﺍﻥ ﺑﺪﻭﻥ ﻫﻴﭻ ﺷﻚ ﻭ ﺗﺮﺩﻳﺪﻱ ﺍﺯ ﻣﻴﺎﻥ ﺷﻌﺮﻭﺍﺭﻩ‌ﻫﺎﻱ ﺭﻣﺰ ﺁﻟﻮﺩ ﻧﻮﺳﺘﺮﺁﺩﺍﻣﻮﺱ ﺑﺮ ﺷﻤﺮﺩ: ﺁﺗﺶ ﺳﻮﺯﻱ ﺑﺰﺭﮒ ﻟﻨﺪﻥ ﺩﺭ ﺳﺎﻝ 1666ﻡ. ﺍﻋﺪﺍﻡ ﭼﺎﺭﻟﺰ ﺍﻭﻝ، ﺭﻭﻱ ﻛﺎﺭﺁﻣﺪﻥ ﺣﻜﻮﻣﺖ ﻣﺬﻫﺒﻲ ﻛﺮﺍﻣﻮﻝ ﺩﺭ ﺍﻧﮕﻠﺴﺘﺎﻥ، ﻭﻗﻮﻉ ﺍﻧﻘﻠﺎﺏ ﻓﺮﺍﻧﺴﻪ، ﺍﻧﻘﻠﺎﺏ ﺭﻭﺳﻴﻪ، ﺭﻭﻳﺎﺭﻭﻳﻲ ﺍﺳﺘﺎﻟﻴﻦ ﻭ ﺗﺮﻭﺗﺴﻜﻲ ﭘﺲ ﺍﺯ ﻣﺮﮒ ﻟﻨﻴﻦ، ﺍﺿﻤﺤﻠﺎﻝ ﺭﮊﻳﻢ ﺷﻮﺭﻭﻱ، ﺍﻋﺪﺍﻡ ﻟﻮﻳﻲ ﺷﺎﻧﺰﺩﻫﻢ ﻭ ﻣﺎﺭﻱ ﺁﻧﺘﻮﺍﻧﺖ، ﺑﻪ ﻗﺪﺭﺕ ﺭﺳﻴﺪﻥ ﻧﺎﭘﻠﺌﻮﻥ ﻭ ﺍﻧﺘﺨﺎﺏ ﻟﻘﺐ ﺍﻣﭙﺮﺍﺗﻮﺭ ﺗﻮﺳﻂ ﻭﻱ، ﺑﻪ ﻗﺪﺭﺕ ﺭﺳﻴﺪﻥ ﻫﻴﺘﻠﺮ ﻭ ﺭﮊﻳﻢ ﻧﺎﺯﻱ، ﺑﻪ ﻗﺪﺭﺕ ﺭﺳﻴﺪﻥ ﻣﻮﺳﻮﻟﻴﻨﻲ ﺩﺭ ﺍﻳﺘﺎﻟﻴﺎ ﻭ ﮊﻧﺮﺍﻝ ﻓﺮﺍﻧﻜﻮ ﺩﺭ ﺍﺳﭙﺎﻧﻴﺎ، ﺗﺮﻭﺭ ﻛﻨﺪﻱ، ﺳﻘﻮﻁ ﺷﺎﻩ ﺍﻳﺮﺍﻥ ﻭ ﻭﻗﻮﻉ ﺍﻧﻘﻠﺎﺏ ﺍﺳﻠﺎﻣﻲ ﺩﺭ ﺍﻳﺮﺍﻥ، ﺭﻫﺒﺮﻱ ﺍﻣﺎﻡ ﺧﻤﻴﻨﻲ (ﺭﻩ) ﺍﺯ ﻓﺮﺍﻧﺴﻪ - ﺍﻭ ﺩﻗﻴﻘﺎً ﻋﻨﻮﺍﻥ ﻣﻲ‌ﻛﻨﺪ ﻛﻪ ﺭﻫﺒﺮ ﺍﻳﺮﺍﻥ ﺍﺯ ﻓﺮﺍﻧﺴﻪ ﺑﺎﻋﺚ ﺳﻘﻮﻁ ﺷﺎﻩ ﺍﻳﺮﺍﻥ ﻣﻲ‌ﺷﻮﺩ -، ﻭﻗﻮﻉ ﺣﺎﺩﺛﻪ ﻳﺎﺯﺩﻫﻢ ﺳﭙﺘﺎﻣﺒﺮ ﻭ ﺁﺗﺸﻲ ﻛﻪ ﺩﺭ ﺑﺮﺟﻬﺎﻱ ﺩﻭﻗﻠﻮﻱ ﺷﻬﺮ ﺟﺪﻳﺪ (ﻧﻴﻮﻳﻮﺭﻙ) ﺍﻳﺠﺎﺩ ﻣﻲ‌ﺷﻮﺩ ﻭ ﺑﺴﻴﺎﺭﻱ ﺍﺯ ﺣﻮﺍﺩﺙ ﺗﺎﺭﻳﺨﻲ ﺩﻳﮕﺮ ﺍﺯ ﺳﺎﻟﻬﺎﻱ 1555 ﻣﻴﻠﺎﺩﻱ ﺑﻪ ﺑﻌﺪ ﻛﻪ ﺣﺪﻭﺩﺍً 450 ﺳﺎﻝ ﺭﺍ ﺩﺭﺑﺮ ﻣﻲ‌ﮔﻴﺮﺩ. ﺩﻭ ﻣﺤﺎﺻﺮﻩ، ﺩﺭ ﮔﺮﻣﺎﻳﻲ ﺳﻮﺯﺍﻥ، ﺍﻧﺠﺎﻡ ﻣﻲ‌ﮔﻴﺮﺩ. ﺁﻥ ﻣﺮﺩ، ﺍﺯ ﻓﺸﺎﺭ ﺗﺸﻨﮕﻲ، ﺑﻪ ﺧﺎﻃﺮ ﺩﻭ ﻓﻨﺠﺎﻥ ﻣﻤﻠﻮ ﺍﺯ ﺁﺏ، ﻛﺸﺘﻪ ﻣﻲ‌ﺷﻮﺩ. ﺩﮊ ﻧﻈﺎﻣﻲ، ﻣﻤﻠﻮ ﻣﻲ‌ﺷﻮﺩ، ﻭ ﻳﻚ ﺁﺭﻣﺎﻧﮕﺮﺍﻱ ﻛﻬﻨﺴﺎﻝ [ﺍﻣﺎﻡ ﺧﻤﻴﻨﻲ (ﺭﻩ) ]ﻧﺸﺎﻧﻪ‌ﻫﺎﻱ ﻧﻴﺮﺍ (ﺳﺮﺯﻣﻴﻦ ﺍﻳﺮﺍﻥ) ﺭﺍﺑﻪ ﺍﻫﺎﻟﻲ ﮊﻧﻮ [ﺳﺎﺯﻣﺎﻥ ﻣﻠﻞ ﻣﺘﺤﺪ]ﻧﺸﺎﻥ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﺩﺍﺩ. « رﻫﺒﺮ ﭘﺎﺭﻳﺲ، ﺍﺳﭙﺎﻧﻴﺎﻱ ﺑﺰﺭﮒ ﺭﺍ ﺍﺷﻐﺎﻝ ﻣﻲ‌ﻛﻨﺪ، ﻛﺸﺘﻴﻬﺎﻱ جنگی دﺭ ﺑﺮﺍﺑﺮ ﻣﺴﻠﻤﺎﻧﺎﻥ [ﻣﺤﻤﺪﻱ ﻫﺎ] ﻛﻪ ﺍﺯ ﭘﺎﺭﺗﻴﺎ [ﻧﺎﺣﻴﻪ ﺍﻱ ﺩﺭ ﺍﻳﺮﺍﻥ] ﻭ ﻣﺪﻳﺎ [ﻧﺎﺣﻴﻪ ﺍﻱ ﺩﺭ ﺍﻳﺮﺍﻥ] ﺑﺮﺧﺎﺳﺘﻪ ﺍﻧﺪ، ﻣﻲ‌ﺍﻳﺴﺘﻨﺪ. ﺁﻥ ﻣﺮﺩ، ﺳﻴﻜﻠﺎﺩ [ﺍﺭﻭﭘﺎ] ﺭﺍ ﺗﺎﺭﺍﺝ ﻣﻲ‌ﻛﻨﺪ، ﻭ ﺁﻧﮕﺎﻩ ﺍﻧﺘﻈﺎﺭﻱ ﺑﺰﺭﮒ ﺩﺭ ﺑﻨﺪﺭ ﻳﻮﻧﺎﻥ ﺣﻜﻤﻔﺮﻣﺎ ﻣﻲ‌ﺷﻮﺩ. ﺩﺭ ﻣﺠﻤﻮﻉ ﻧﻮﺳﺘﺮﺁﺩﺍﻣﻮﺱ ﺑﻪ ﺍﻳﻦ ﻣﻮﺿﻮﻉ ﺑﻪ ﺻﺮﺍﺣﺖ ﺍﺷﺎﺭﻩ ﻣﻲ‌ﻛﻨﺪ ﻛﻪ ﺍﻳﺮﺍﻥ (ﭘﺎﺭﺕ، ﻧﻴﺮﺍ، ﭘﺮﺷﻴﺎ، ﻣﺪﻳﺎ) ﺑﺎ ﻛﻤﻚ ﻣﺴﻠﻤﺎﻧﺎﻥ ﺳﺮﺍﺳﺮ ﺟﻬﺎﻥ، ﺍﺯ ﺟﻤﻠﻪ ﻛﺸﻮﺭﻫﺎﻱ ﻋﺮﺑﻲ ﻭ ﻣﺨﺼﻮﺻﺎً ﺳﻮﺭﻳﻪ، ﻋﺮﺑﺴﺘﺎﻥ ﺳﻌﻮﺩﻱ ﻭ ﻟﻴﺒﻲ ﺣﻜﻮﻣﺖ ﻣﻘﺘﺪﺭﻱ ﺭﺍ ﺗﺸﻜﻴﻞ ﻣﻲ‌ﺩﻫﻨﺪ ﻭ ﭘﺲ ﺍﺯ ﺟﻨﮕﻲ ﻣﺬﻫﺒﻲ ﻛﻪ ﻫﺴﺘﻪ ﺁﻥ ﺍﺯ ﻟﺒﻨﺎﻥ ﺷﺮﻭﻉ ﻣﻲ‌ﺷﻮﺩ ﻭ ﻋﻤﺪﺗﺎً ﺑﺮ ﻋﻠﻴﻪ ﺍﺳﺮﺍﺋﻴﻞ ﺍﺳﺖ، ﺟﻬﺎﻥ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺗﺴﺨﻴﺮ ﺧﻮﺩ ﺩﺭﻣﻲ ﺁﻭﺭﻧﺪ ﻭ ﺳﭙﺲ ﺟﻨﮕﻲ ﺟﻬﺎﻧﻲ ﻭ ﻋﻈﻴﻢ ﺭﺥ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﺩﺍﺩ ﻭ ﺟﻬﺎﻥ ﻧﺎﺑﻮﺩ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﺷﺪ. ﺩﺭ ﻫﻨﮕﺎﻣﻪ ﺩﻣﻴﺪﻥ ﺧﻮﺭﺷﻴﺪ، ﺁﺗﺶ ﺑﺰﺭﮒ، ﺩﻳﺪﻩ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﺷﺪ؛ﺻﺪﺍ ﻭ ﺭﻭﺷﻨﺎﻳﻲ، ﺩﺭ ﺍﻣﺘﺪﺍﺩ ﺷﻤﺎﻝ، ﺍﺩﺍﻣﻪ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﻳﺎﻓﺖ. ﺩﺭ ﻣﻴﺎﻧﻪ ﻛﺮﻩ ﺧﺎﻙ، ﻣﺮﮒ ﻭ ﺁﻭﺍﻱ ﻣﺮﮒ، ﺷﻨﻴﺪﻩ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﺷﺪ؛ﻣﺮﮒ ﺍﺯ ﺩﺭﻭﻥ ﺳﻠﺎﺣﻬﺎ، ﺁﺗﺶ ﻭ ﺧﺸﻜﺴﺎلی آﻧﺎﻥ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺍﻧﺘﻈﺎﺭ ﺧﻮﺍﻫﻨﺪ ﻧﺸﺎﻧﺪ. ﺩﺭ ﺧﺎﺗﻤﻪ، ﺍﻳﻦ ﺳﺮﺯﻣﻴﻦ ﺑﻪ ﻭﺍﺳﻄﻪ ﺟﻨﮓ ﺟﻬﺎﻧﻲ ﺳﻮﻡ ﻧﺎﺑﻮﺩ ﻭ ﻧﺎﻣﺴﻜﻮﻥ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﺷﺪ. ﺳﺮﺯﻣﻴﻦ ﻣﺴﻜﻮﻧﻲ، ﺍﺯ ﺳﻜﻨﻪ ﺧﺎﻟﻲ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﺷﺪ؛ﺑﺮﺍﻱ ﺑﻪ ﺩﺳﺖ ﺁﻭﺭﺩﻥ ﺳﺮﺯﻣﻴﻨﻬﺎ، ﺟﺪﺍﻝ ﻭ ﺍﺧﺘﻠﺎﻑ ﺷﺪﻳﺪﻱ ﺩﺭﻣﻲ ﮔﻴﺮﺩ؛ﻗﻠﻤﺮﻭﻫﺎ ﺑﻪ ﻣﺮﺩﺍﻧﻲ ﺳﭙﺮﺩﻩ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﺷﺪ؛ﻛﻪ ﺍﺯ ﻏﺮﻭﺭ ﻭ ﺳﺮﺑﻠﻨﺪﻱ ﺗﻬﻲ ﺧﻮﺍﻫﻨﺪ ﺑﻮﺩ. ﺳﭙﺲ، ﺑﺮﺍﻱ ﺑﺮﺍﺩﺭﺍﻥ ﺑﺰﺭﮒ، ﻧﻔﺎﻕ ﻭ مرگ پیش ﺧﻮﺍﻫﺪ ﺁﻣﺪ. ﻭ ﭼﻨﻴﻦ ﺑﺮﻣﻲ ﺁﻳﺪ ﻛﻪ ﺍﻳﺮﺍﻥ، ﺟﻬﺎﻥ ﺭﺍ ﺍﺑﺘﺪﺍ ﺍﺯ ﻃﺮﻳﻖ ﺣﻤﻠﻪ ﺑﻪ ﺗﺮﻛﻴﻪ (ﻭ ﻣﻘﺪﻭﻧﻴﻪ) ﺑﻪ ﺗﺼﺮﻑ ﺧﻮﺩ ﺩﺭﺧﻮﺍﻫﺪ ﺁﻭرد : ﺷﺐ ﺩﺭ ﺁﺳﻤﺎﻥ، ﻣﺸﻌﻠﻲ ﺭﻭ ﺑﻪ ﺧﺎﻣﻮﺷﻲ، ﺩﻳﺪﻩ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﺷﺪ. ﺩﺭ ﻣﺮﻛﺰ ﺭﻥ، ﺟﻨﮓ ﻭ ﺧﺸﻜﺴﺎﻟﻲ ﺑﻪ ﺑﺎﺭ ﻣﻲ‌ﺁﻳﺪ، ﻛﻤﻚ ﺧﻴﻠﻲ ﺩﻳﺮ ﻣﻲ‌ﺭﺳﺪ. ﭘﺮﺷﻴﺎ (ﺍﻳﺮﺍﻥ) ﺣﻤﻠﻪ ﺁﻭﺭﺩﻩ ﻭ ﻣﺎﮔﺪﻭﻧﻴﺎ ﻭ ﺩﺭ ﺟﺎﻱ ﺩﻳﮕﺮ ﻣﻲ‌ﮔﻮﻳﺪ: (ﻣﻘﺪﻭﻧﻴﻪ) ﺭﺍ ﺑﻪ ﻣﺤﺎﺻﺮﻩ ﺩﺭﻣﻲ ﺁﻭﺭﺩ. تو ﺍﻱ ﻓﺮﺍﻧﺲ! ﺍﮔﺮ، ﺍﺯ ﺁﺑﻬﺎﻱ ﻟﻴﮕﻮﺭﻳﺎ ﮔﺬﺭ ﻛﻨﻲ؛ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ، ﺩﺭ ﻣﻴﺎﻧﻪ ﺩﺭﻳﺎ ﻭ ﺟﺰﺍﻳﺮ، ﺩﺭ ﻣﺤﺎﺻﺮﻩ ﺧﻮﺍﻫﻲ ﻳﺎﻓﺖ؛ﻭ ﭘﻴﺮﻭﺍﻥ ﻣﺤﻤﺪ، ﺩﺭ ﺑﺮﺍﺑﺮ ﺗﻮ ﺧﻮﺍﻫﻨﺪ ﺍﻳﺴﺘﺎﺩ. ﻭ همچنین تو ، ﺍﻱ ﺩﺭﻳﺎﻱ ﺁﺩﺭﻳﺎﺗﻲ! ﺍﺳﺘﺨﻮﺍﻥ ﺧﺮﺍﻥ ﻭ ﺍﺳﺒﺎﻥ ﺭﺍﺧﻮﺍﻫﻲ ﺟﻮﻳﺪ. ﻭ ﺑﺎﺯ ﻣﻲ‌ﮔﻮﻳﺪ: ﺁﻥ ﻣﺮﺩ، ﺑﺎ ﺳﻠﺎﺣﻬﺎ ﻭ ﺁﺗﺶ ﺩﺭﺧﺸﺎﻥ، ﺩﺭ ﻧﺰﺩﻳﻜﻲ ﺩﺭﻳﺎﻱ ﺳﻴﺎﻩ، ﺍﺯ ﭘﺮﺷﻴﺎ ﺑﺮﺍﻱ ﺗﺴﺨﻴﺮ ﺗﺮﺍﺑﻮﺯﺍﻧﺨﻮﺍﻫﺪ ﺁﻣﺪ. ﻓﺎﺭﻭﺱ ﻭ ﻣﻴﺘﻴﻠﻦ ﺑﻪ ﻟﺮﺯﻩ ﺩﺭ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﺁﻣﺪ؛ﺧﻮﺭﺷﻴﺪ، ﺩﺭﻳﺎﻱ ﺁﺩﺭﻳﺎﺗﻴﻚ ﺭﺍ ﻛﻪ ﻣﻤﻠﻮ ﺍﺯ ﺍﺟﺴﺎﺩ ﺍﻋﺮﺍﺏ ﺍﺳﺖ؛ﺭﻭﺷﻦ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﻛﺮﺩ. ﻭ ﺳﭙﺲ ﻧﻮﺳﺘﺮﺁﺩﺍﻣﻮﺱ، ﻋﻮﺍﻗﺐ ﺟﻨﮓ ﺍﺗﻤﻲ ﻭ ﻧﺎﺑﻮﺩﻱ ﺗﺪﺭﻳﺠﻲ ﺟﻬﺎﻥ ﺑﻪ ﻭﺍﺳﻄﻪ ﺟﻨﮓ ﺟﻬﺎﻧﻲ ﺳﻮﻡ ﺭﺍ ﺷﺮﺡ ﻣﻲ‌ﺩﻫﺪ: «ﻛﺴﻮﻓﻲ ﺩﺭ ﭘﻴﺶ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﺑﻮﺩ ﻛﻪ ﺍﺯ ﺯﻣﺎﻥ ﺁﻓﺮﻳﻨﺶ ﮔﻴﺘﻲ ﺗﺎ ﺯﻣﺎﻥ ﻣﺮﮒ ﻭ ﻣﺼﺎﺋﺐ ﺣﻀﺮﺕ ﻣﺴﻴﺢ ﻭ ﺍﺯ ﺁﻥ ﺯﻣﺎﻥ ﺗﺎ ﺑﻪ ﺍﻣﺮﻭﺯ ﻫﺮﮔﺰ ﺭﺥ ﻧﺪﺍﺩﻩ ﺍﺳﺖ ﻭ ﺟﻬﺎﻥ ﭼﻨﻴﻦ ﻇﻠﻤﺘﻲ ﺑﻪ ﺧﻮﺩ ﻧﺪﻳﺪﻩ ﺍﺳﺖ... » ﻛﻪ ﺩﺭ ﺍﻳﻦ ﻣﻮﺭﺩ ﺁﻳﺎﺕ ﻣﺮﺑﻮﻁ ﺑﻪ ﻗﻴﺎﻣﺖ ﺩﺭ ﺳﻮﺭﻩ ﻗﻴﺎﻣﺖ ﺑﻪ ﺫﻫﻦ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﺗﺪﺍﻋﻲ ﻣﻲ شود : ﻓﺈﺫﺍ ﺑﺮﻕ ﺍﻟﺒﺼﺮ ﻭ ﺧﺴﻒ ﺍﻟﻘﻤﺮ ﻭ ﺟﻤﻊ ﺍﻟﺸﻤﺲ ﻭ ﺍﻟﻘﻤﺮ ﻳﻘﻮﻝ ﺍﻟﺈﻧﺴﺎﻥ ﻳﻮﻣﺌﺬ ﺃﻳﻦ ﺍﻟﻤﻔﺮّ. ﻫﻨﮕﺎﻣﻲ ﻛﻪ ﺑﻴﻨﺎﻳﻲ ﺧﻴﺮﻩ ﻣﻲ‌ﮔﺮﺩﺩ، ﻭ ﻣﺎﻩ ﻓﺮﻭ ﻣﻲ‌ﺭﻭﺩ، ﻭ ﺧﻮﺭﺷﻴﺪ ﻭ ﻣﺎﻩ ﮔﺮﺩ ﻫﻢ ﺁﻳﻨﺪ، ﺁﻥ ﺭﻭﺯ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﻣﻲ‌ﮔﻮﻳﺪ: ﺑﻪ ﻛﺠﺎ ﻓﺮﺍﺭ ﻛﻨﻢ؟ «ﻣﺮﺩ ﻭﺍﻟﺎﻣﻘﺎﻣﻲ ﺍﺯ ﺗﺒﺎﺭ ﻋﺮﺏ ﺑﻪ ﺯﻭﺩﻱ ﭘﻴﺶ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﺗﺎﺧﺖ. ﺍﺯ ﺳﻮﻱ ﺍﻫﺎﻟﻲ ﺑﻴﺰﺍﻧﺲ ﺑﻪ ﺍﻭ ﺧﻴﺎﻧﺖ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﺷﺪ. ﺍﺯ ﺷﻬﺮ ﻗﺪﻳﻤﻲ ﺭﻭﺩﺱ ﺑﻪ ﭘﻴﺸﻮﺍﺯ ﺍﻭ ﺧﻮﺍﻫﻨﺪ ﺁﻣﺪ، ﺍﺯ ﺟﺎﻧﺐ ﻫﺎﻧﮕﺮﻱ [ﻣﺠﺎﺭﺳﺘﺎﻥ] ﻣﺘﺤﻤﻞ ﺁﺯﺍﺭ ﺑﺴﻴﺎﺭ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﺷﺪ. » . «ﺩﺭ ﺣﻮﺍﻟﻲ ﺩﺭﻳﺎﻱ ﺁﺩﺭﻳﺎﺗﻴﻚ ﺑﺮ ﺍﺛﺮ ﺗﻮﻓﺎﻧﻲ ﻋﻈﻴﻢ، ﻛﺸﺘﻲ ﻏﺮﻕ ﻣﻲ‌ﺷﻮﺩ ﻭ ﺯﻣﻴﻦ ﺑﻪ ﻟﺮﺯﻩ ﺩﺭﺁﻳﺪ ﻭ ﺑﻪ ﺳﻮﻱ ﺁﺳﻤﺎﻥ ﭘﺮﺗﺎﺏ ﻣﻲ‌ﺷﻮﺩ ﻭ ﺩﻭﺑﺎﺭﻩ ﻓﺮﻭ ﻣﻲ‌ﺍﻓﺘﺪ؛ ﺩﺭ ﻣﺼﺮ ﺟﻨﺒﺶ ﭘﻴﺮﻭﺍﻥ ﻣﺤﻤﺪ ﺍﻓﺰﺍﻳﺶ ﻣﻲ‌ﻳﺎﺑﺪ ﻭ ﭘﻴﻜﻲ ﺑﻪ (ﺁﻥ ﺳﻮﻱ ﻣﺮﺯﻫﺎ) ﻓﺮﺳﺘﺎﺩﻩ ﻣﻲ‌ﺷﻮﺩ ﺗﺎ ﺧﺒﺮ ﺭﺍ ﺍﻋﻠﺎﻥ ﻛﻨﺪ. »«... ﺷﻬﺮﻫﺎ ﺁﻟﻮﺩﻩ ﻭ ﻛﺜﻴﻒ ﮔﺸﺘﻪ، ﺑﺎﻋﺚ ﺍﻋﺘﺮﺍﺽ ﻭ ﺷﺮﻣﺴﺎﺭﻱ ﺯﻳﺎﺩﻱ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﺷﺪ، ﻭ ﺗﺎﺭﻳﻜﻲ ﻭ ﺟﻬﻞ ﻓﻘﻂ ﺑﺎ ﺩﺭﺧﺸﺶ ﻧﻮﺭ ﺍﺯ ﺑﻴﻦ ﻣﻲ‌ﺭﻭﺩ ﻭ ﺑﺎ ﺗﻐﻴﻴﺮﺍﺗﻲ ﺣﻜﻮﻣﺖ ﺟﻬﻞ ﻭ ﻇﻠﻤﺖ ﭘﺎﻳﺎﻥ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﻳﺎﻓﺖ... »ﺭﻫﺒﺮﻱ ﺍﺻﻠﻲ ﻣﺸﺮﻕ ﺯﻣﻴﻦ ﺑﺎ ﺷﻮﺭﺷﻬﺎﻱ ﺯﻳﺎﺩﻱ ﺭﻭﺑﺮﻭ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﺷﺪ، ﻛﻪ ﺍﻛﺜﺮﺍً ﺍﺯ ﻃﺮﻑ ﺷﻤﺎﻟﻲ‌ﻫﺎ ﻭ ﻏﺮﺑﻲ‌ﻫﺎﻱ ﻣﻐﻠﻮﺏ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ، ﻛﻪ ﻋﺪﻩ ﺍﻱ ﻛﺸﺘﻪ ﻭ ﺑﺮﺧﻲ ﻣﻮﺭﺩ ﺁﺯﺍﺭ ﻗﺮﺍﺭ ﮔﺮﻓﺘﻪ ﺍﻧﺪ ﻭ ﺑﻘﻴﻪ ﺩﺭ ﺣﺎﻝ ﮔﺮﻳﺰﻧﺪ ﻭ ﻓﺮﺯﻧﺪﺍﻧﺸﺎﻥ ﻛﻪ ﺍﺯ ﺯﻧﺎﻥ ﻣﺘﻌﺪﺩﻱ ﻫﺴﺘﻨﺪ، ﺯﻧﺪﺍﻧﻲ ﺷﺪﻩ ﺍﻧﺪ. ﻡ. ﭖ. ﺍﺩﻭﺍﺭﺩ ﺩﺭ ﻛﺘﺎﺏ ﺧﻮﺩ ﺩﺭ ﺑﺎﺏ ﭘﻴﺸﮕﻮﺋﻴﻬﺎﻱ ﻧﻮﺳﺘﺮﺁﺩﺍﻣﻮﺱ ﻧﻘﻞ ﻣﻲ‌ﻛﻨﺪ ﻛﻪ ﺳﺎﻧﺘﻮﺭﻱ ﻫﺸﺘﻢ، ﻗﻄﻌﻪ 6 ﻣﺮﺑﻮﻁ ﺑﻪ ﻭﻗﻮﻉ ﺟﻨﮓ ﺟﻬﺎﻧﻲ ﺳﻮﻡ ﺍﺳﺖ: «... ﺟﻨﮓ ﻭ ﺧﻮﻧﺮﻳﺰﻱ ﺑﺮﺍﻱ ﻣﺮﺗﺒﻪ ﺳﻮﻡ ﺣﺘﻤﻲ ﺍﺳﺖ؛ ﺁﺗﺶ ﺑﻪ ﺣﺪﻱ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﺩﺭﻳﺎﻫﺎ ﺑﻪ ﺟﻮﺵ ﻣﻲ‌ﺁﻳﺪ ﻭ ﺍﺯ ﺩﻭﻟﺖ‌ﻫﺎ ﻓﻘﻂ ﺩﻭ ﺩﻭﻟﺖ ﻭ ﺍﺯ ﺟﻬﺎﻥ ﻓﻘﻂ ﻧﻴﻤﻲ ﺑﺎﻗﻲ ﻣﻲ‌ﻣﺎﻧﺪ... » . ﺷﺎﻫﺰﺍﺩﻩ ﻟﻴﺒﻴﺎﻳﻲ [ﻛﻪ ﻧﻤﺎﻳﻨﺪﻩ ﺣﻜﻮﻣﺖ ﺍﻳﺮﺍﻥ ﺍﺳﺖ] ﺩﺭ ﻏﺮﺏ ﺑﻪ ﻗﺪﺭﺕ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﺭﺳﻴﺪ، ﻳﻚ ﻓﺮﺍﻧﺴﻮﻱ ﺍﺯ ﺍﻋﺮﺍﺏ ﺑﻪ ﺷﺪﺕ ﻣﻜﺪﺭ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﺷﺪ، ﺩﺍﻧﺸﻤﻨﺪ ﺍﺩﻳﺐ [ﺍﺩﺑﺎ] ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺑﺎ ﺍﻭﺿﺎﻉ ﻭﻓﻖ ﺧﻮﺍﻫﻨﺪ ﺩﺍﺩ، ﺯﺑﺎﻥ ﻋﺮﺏ ﺑﺮ ﻓﺮﺍﻧﺴﻪ ﭘﻴﺸﻲ ﻣﻲ‌ﮔﻴﺮﺩ... « ﺩﺭ ﻧﺰﺩﻳﻜﻲ ﺳﻮﺭﺑﻦ ﺟﻬﺖ ﺣﻤﻠﻪ ﺑﻪ ﻣﺠﺎﺭﺳﺘﺎﻧﻘﻬﺮﻣﺎﻧﻲ ﺍﺯ ﺍﻫﺎﻟﻲ ﺑﺮﻭﺩﻫﺎ [ﺳﻴﺎﻩ ﭘﻮﺳﺘﺎﻥ] ﺑﻪ ﺁﻧﺎﻥ ﻫﺸﺪﺍﺭ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﺩﺍﺩ. ﺭﻫﺒﺮ ﺑﻴﺰﺍﻧﺲ، ﺳﺎﻟﻮﻥ ﺍﺯ ﺍﺳﻠﺎﻭﻳﻨﺎ، ﺁﻧﺎﻥ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺷﺮﻳﻌﺖ ﻣﺤﻤﺪ[ (ﺹ) ] ﺩﺭ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﺁﻭﺭﺩ. ﻫﻤﭽﻨﻴﻦ ﻧﻮﺳﺘﺮﺁﺩﺍﻣﻮﺱ ﺩﺭ ﭼﻨﻴﻦ ﻣﻲ‌ﺳﺮﺍﻳﺪ ﻛﻪ: «ﺍﻣﭙﺮﺍﺗﻮﺭﻱ ﻣﻘﺪﺱ ﺑﻪ ﺁﻟﻤﺎﻥ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﺁﻣﺪ؛ﭘﻴﺮﻭﺍﻥ ﺍﺳﻤﺎﻋﻴﻞ ﺟﺎﻳﮕﺎﻩ ﺑﻲ ﻣﺎﻧﻊ ﺧﻮﺍﻫﻨﺪ ﻳﺎﻓﺖ. ﺁﺩﻣﻬﺎﻱ ﻧﺎﺩﺍﻥ ﻫﻤﭽﻨﺎﻥ ﺧﻮﺍﺳﺘﺎﺭ ﻛﺎﺭﻣﺎﻧﻲ [ﺷﺮﻳﻌﺖ ﻛﻬﻨﻪ] ﻫﺴﺘﻨﺪ. ﺗﻤﺎﻣﻲ ﺣﻤﺎﻳﺖ ﻛﻨﻨﺪﮔﺎﻥ [ﻣﺤﻤﺪ «ﺹ»] ﺳﺮﺍﺳﺮ ﮔﻴﺘﻲ ﺭﺍ ﺧﻮﺍﻫﻨﺪ ﭘﻮﺷﺎﻧﺪ. » .بنابر این ، ﻧﻮﺳﺘﺮﺁﺩﺍﻣﻮﺱ ﺩﺭ ﺍﻏﻠﺐ ﺳﺎﻧﺘﻮﺭﻱ‌ﻫﺎ ﺍﺯ ﺟﻤﻠﻪ ﺳﺎﻧﺘﻮﺭﻱ 5 ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ ﻓﺘﺢ ﺟﻬﺎﻥ ﺑﻪ ﻭﺳﻴﻠﻪ ﺷﺮﻳﻌﺖ ﺣﻀﺮﺕ ﻣﺤﻤﺪ (ﺹ) ﺑﻪ ﻏﺮﺏ ﻭ ﺗﻤﺪﻥ ﻏﺮﺑﻲ ﻫﺸﺪﺍﺭ ﻣﻲ‌ﺩﻫﺪ ﻭ ﺑﻪ ﺟﻬﺎﻧﻴﺎﻥ ﺍﻋﻠﺎﻡ ﻣﻲ‌ﻛﻨﺪ ﻛﻪ ﺭﻭﺯﻱ ﻣﺴﻠﻤﺎﻧﺎﻥ ﺑﻪ ﺭﻫﺒﺮﻱ ﺍﻳﺮﺍﻥ ﻭ ﺗﻤﺪﻥ ﺍﻳﺮﺍﻧﻲ ﺑﺮ ﺟﻬﺎﻥ ﻣﺴﻠﻂ ﺧﻮﺍﻫﻨﺪ ﺷﺪ ﻛﻪ ﺍﻳﻦ ﺑﻲ ﺷﻚ ﺩﺭ ﭘﻴﻮﻧﺪ ﺑﺎ ﮔﺴﺘﺮﺵ ﻭ ﺟﻬﺎﻧﻲ ﺷﺪﻥ ﺍﻧﻘﻠﺎﺏ ﺍﺳﻠﺎﻣﻲ ﺍﻳﺮﺍﻥ ﺍﺳﺖ.

★★★ موفق باشید و باشیم ★★★


برچسب ها: نوستر آداموس ، پیشگویی ، انقلاب اسلامی ایران ,
[ بازدید : 5658 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ شنبه 28 شهريور 1394 ] [ 20:42 ] [ ★★★ مجید شجاعی ★★★ ]

[ ]

" عرض تسلیت "


با سلام و عرض ادب به همه ی دوستان و بازدیدکنندگان فرهیخته ی این وبگاه ،

بدینوسیله رحلت یار صدیق انقلاب و یار و یاور امام راحل (س) و مقام معظم رهبری ؛ حضرت آیت الله خزعلی (ره) را به عموم ملت ایران و شما تسلیت عرض کرده و برای اهل بیت مکرمشان آرزوی شکیبایی و صبر جمیل دارم .

اجرکم عندالله تبارک و تعالی .


[ بازدید : 876 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ پنجشنبه 26 شهريور 1394 ] [ 20:17 ] [ ★★★ مجید شجاعی ★★★ ]

[ ]

* چند شعار کانگ فو تو آ *


" از ره غفلت به گدایی رسی // گر بخود آیی بخدایی رسی " ، " بخود آ "

هر چه هست از خویش است ، از خویش است که بر خویش است .

" در کف مردانگی شمشیر می باید گرفت // حق خود را از دهان شیر می باید گرفت "

" همچون ببری غرنده و درنده باش ، اما از کنار آهوی بی پناهی به آرامی گذر کن "

و از همه جالب تر و قابل تأمل تر اینکه :

* بیندیش ، بیاندوز ، بیانگیز *



برچسب ها: کانگ فو تو آ ، شعار ,
[ بازدید : 895 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ چهارشنبه 25 شهريور 1394 ] [ 12:57 ] [ ★★★ مجید شجاعی ★★★ ]

[ ]

☆☆☆ یا عشق ☆☆☆


... خبرم شده است که می آیی . شنیده ام که یار گریزپایم از سفر برخواهد گشت . کوی و برزن را آب و جارو کرده ام و دیوانه وار به هر کس که دیده امش ، خبر آمدنت را گفته ام . سر از پا نمی شناسم . خواب و قرار و آرام ندارم .

اصلا راستش را بگویم ، باور آمدنت کمی برایم سخت است . همانگونه که رفتنت غریب و باور نکردنی بود . وقتی که رفتی و وصال را به هجران تبدیل کردی ، با خود گفتم جدی نیست . می خواهی امتحانم کنی . شب نشده بر می گردی و ...

اما حقیقت بود . حقیقتی که به سختی باورش کردم . الآن کاملا یادم هست .

بعد از ظهر یک روز پاییزی سرد بود . تو چند روز بود ، حرف نمی زدی . دایم در فکر بودی . چیزی انگار آزارت می داد . به منهم چیزی نمی گفتی . تو آنروز برخاستی و شال و کلاه کردی و از خانه ام ، نه ! بهتر بگویم خانه ی دلم بیرون آمدی . من از پشت سر صدایت کردم . پشت به من همانطور ایستادی .

گفتم : 《 کجا می روی ؟ 》. گفتی : 《 سفر 》.

مات و مبهوت نگاهت می کردم . تو کم کم به طرف من برگشتی . من برای آخرین بار چشمان زیبا و سیاهت را دیدم . پرده ی اشکی بر چشمان درشت و قشنگت می لرزید . لبانت به نرمخندی تکان خوردند و تو گفتی که : 《 زود بر می گردم 》. غم مبهمی در صدایت موج می زد . و دیگر تمام ...

برگشتی و راه خود را در پیش گرفتی . و من که نا و توانی در خود نمی دیدم ، همانجا نشسته شدم . رسم است که پشت سر مسافر آب می پاشند تا زود برگردد . آبی که من برایت افشاندم ، اشکهای گرمی بودند که بی اختیار روی گونه های تبدارم سریدند و به زمین ریخته شدند . آری من ماندم با دردها و غمهای خودم . روزهای خاکستری من شروع شده بودند ...

ای سرشاری فراوان ، فراوانی مهر ، نازکی خیال ، دلربایی گل ، صافی صفا ، اشتیاق زیاد ، شوق بی پایان ، نگاه خمار ، تپش ناگهان ، مالامالی عشق ، افزونی وفا ، آکندگی قلب ، صراحی نور ، می طالع ، شرق ساغر ، ساقیم ، سیمبر و سیم ساقم ، تناورم ، دلاورم ، بگو که کجایی ؟ کجات جویم ؟ ...

" ای برده نرگست ز من ناتوان ، توان // همواره سوده بر قدمت گلرخان ، رخان "

" سودن بخاک پای تو ای مه جبین ، جبین // بهتر که تکیه بر فلک عز و شان ، ز شان "



- والسلام - قم - مجید شجاعی زنجانی -

برچسب ها: یار ، سفر ,
[ بازدید : 932 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ دوشنبه 23 شهريور 1394 ] [ 0:07 ] [ ★★★ مجید شجاعی ★★★ ]

[ ]

""" قرآن و مثنوی معنوی """


امام راحل ( علیه الرحمة ) مثنوی معنوی مولانا را تفسیر قرآن ، به صورت نظم و به زبان شیرین فارسی می دانستند . در این زمینه این ابیات شنیدن دارد :

" مثنوی باشد چو قرآن مدل // هادی برخی و بغضی را مضل "

" مثنوی معنوی مولوی // هست قرآنی به زبان دری "

و این بیت جالب انگیزناک که :

* من نمی گویم که آن عالیجناب // بود پیغمبر ولی دارد کتاب *

::: پس بیاییم بیشتر به مثنوی بها دهیم و مثل قرآن عظیم که هر منزل و خانه ای دارای آنست ، مثنوی را نیز به خانه و خانواده هدیه کنیم . همانطور که در قرآن آمده : " لا رطب و لا یابس الا فی کاتب مبین . " ، یعنی همه چیز در قرآن آمده ، پس در مثنوی هم باید همه چیز آمده باشد و چنین نیز هست . چرا که ( مفسر ) باید با ( تفسیر شده ) مسانخ و هم وزن باشد . پس بفرموده ی امام راحل بین قرآن و مثنوی اتحاد معنوی موجود است :::

* تا بعد ... در پناه خدای قرآن باشید *

برچسب ها: قرآن ، مثنوی ,
[ بازدید : 904 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ يکشنبه 22 شهريور 1394 ] [ 0:15 ] [ ★★★ مجید شجاعی ★★★ ]

[ ]

*** کشف علمی در مورد امام حسین ( ع ) ***



چرا پیامبر ( ص ) به امام حسین علیه السلام فرمودند :

《 بیا بالا ای چشم پشه ؟ 》

امام صادق علیه السلام فرمودند : بر بدن جد غریب ما ۱۹۵۰ زخم زدند. راوی سئوال کرد یابن رسول الله مگر امکان دارد چنین چیزی ؟ ( مگر یک بدن چقدر طاقت دارد ؟ مگر یک بدن چقدر حجم دارد ؟ )
حضرت فرمودند : به خدا قسم نیزه برجای نیزه میزدند ، شمشیر برجای شمشیر می زدند ، تیر برجای تیر می زدند .
مناقب ابن شهر آشوب نقل می کند پیغمبر صلوات الله علیه و آله بالای منبرمسجد نشسته بودند و برای مردم موعظه می کردند .
یک وقت امام حسین که در آن زمان چهار، پنج ساله بودند از در وارد شدند ، امام حسین علیه السلام آمدند پائین پله ی منبر ایستادند ، ناگهان پیغمبر اکرم صلوات الله علیه و آله شروع به گریه کردن نمودند و به حسین علیه السلام اشاره کرده فرمودند :

تَرَقَ عَینَ بَقَه ...

ترق ؛ یعنی بیا بالا .

( از پله های منبر بیا بالا ) .

عین ؛ یعنی چشم .

بقه ؛ یعنی پشه .

هیچکس معنی این تعبیر را نفهمید یعنی چه ؟

چرا رسول الله به سیدالشهداء خطاب می کند بیا بالا ای چشم پشه !

سالیان سال کسی نفهمید شاید بعد از هزار و چند سال !
قریب به صد و اندی سال پیش مرحوم فرهاد میرزا اعتماد السلطنه (فرهاد میرزا معتمد الدوله فرزند عباس میرزا) صاحب مقتل بسیار ارزشمند(قَمقام زَخّاز و صَمصام بَتّار) به فرنگ رفت.
در اروپا میکروسکوپ تازه اختراع شده بود به این جناب شاهزاده قجری گفتند که آقای شاهزاده تشریف بیاورید که یک وسیله ای اختراع شده به نام میکروسکوپ هر چیز ریزی که زیرش بگذارید درشت نمایی میکند و نشان میدهد.
ما چشم یک پشه را جدا کردیم و گذاشتیم زیر این میکروسکوپ... بیایید نگاه کنید !
جناب فرهادمیرزا چشم خود را گذاشت روی میکروسکوپ و نگاهی کرد و در همان موقع کسی که پای دستگاه بود گفت جناب آقای فرهاد میرزا شمردیم ۱۹۵۰ شکاف در چشم پشه است !
یک دفعه دیدند فرهاد میرزا نشست روی زمین شروع کرد به گریه و به سر زدن !
همه گفتند چه شد فرهاد میرزا، ما که چیزی نگفتیم ؟! ما گفتیم چشم پشه یک حالتی دارد شبکه شبکه است و سوراخ سوراخ ، شمردیم و دیدیم ۱۹۵۰ شبکه دارد !
فرهاد میرزا گفت شما ها نمی دانید! بعد از هزار و چهارصد سال تعبیر حرف پیغمبر اکرم صلی الله علیه و آله مشخص شد که چرا آن روز پیغمبر اکرم به اباعبدالله الحسین علیه السلام با عنوان چشم پشه خطاب کرد !

منابع:
۱. کفایة الأثر ، ص81 تا 83
۲. مناقب آل ابی طالب ، ج 3 ، ص 388
۳. بحارالأنوار ، ج 16، ص 295 / ج 36، ص 313 / ج 43 ، ص 286 و ...
بعضى از دانشمندان می گويند اين تعبير پيشگوئى از شهادت و سوراخ سوراخ شدن پيكر حسين (عليه السلام) است چون اخيرا كشف شده كه چشم پشه سوراخ سوراخ است.
۴. الطرائف ، ترجمه داوود الهامی ، ص 370
۵. از بعضى از نويسندگان متأخرين نقل شده كه در اين حديث شريف تشبيه بسيار دقيق و لطيفى است و آن اين است كه چشم پشه با حجم كوچكى كه دارد مانند شبكه داراى صدها سوراخ كوچك است و پيغمبر اكرم صلّى اللَّه عليه و آله بدن حضرت سيد الشهداء عليه السّلام را به اعتبار مصيبت كربلا و زخمهاى فراوانى كه بر آن بدن شريف وارد شده و آن بدن مقدس را مانند شبكه نموده بود به چشم پشه تشبيه فرموده است ...
۶. پاورقی کتاب الإنصاف في النص على الأئمة الإثني عشرعليهم السلام ، ترجمه رسولى محلاتى ، ص 309 .
_________________
ألسلام علی الخد التریب والشیب الخضیب .
_________________________

برچسب ها: امام حسین علیه السلام ، کشف ، چشم پشه ,
[ بازدید : 547 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ جمعه 20 شهريور 1394 ] [ 20:23 ] [ ★★★ مجید شجاعی ★★★ ]

[ ]

◆◆◆ شرح اسرار بسم الله الرحمن الرحیم ◆◆◆


《 بسم الله الرحمن الرحیم 》

با عنایات ربوبی و با مددجویی از باطن صاف پیران طریقت ، چند جمله ای درباره ی این کلام شریف با شما در میان می نهیم .

در آغاز و بدایت امر شایسته و بایسته است ، محض تیمن و تبرک و حسن مطلع ، روایتی بسیار پرمغز و شیرین از حضرت امیر سلام الله علیه نقل شود ؛ البته به ترجمه بسنده می شود . ایشان می فرمایند : " کل قرآن در سوره ی فاتحه خلاصه و مخفی شده است ، ( که ام الکتاب است ) . و سوره ی فاتحه خلاصه و فشرده شده در بسم الله ابتدایش ، و تمامی بسم الله در باء اول آن مکنون است و من نقطه ی زیر باء هستم . "

البته در مورد اسراری که در این کلام در نشان وجود دارد ، بایسته است کتابها نگاشته و محفلها آراسته گردد ، اما نیت و هدف ما چیز دیگری است .

ما خود 《 بسم الله الرحمن الرحیم 》 را به شرح خواهیم نشست . همانطور که می دانید حروف دارای اسرار و خواصی هستند که یر اهلش پوشیده و مستور نیست . همینگونه است حروف مقطعات ابتدای بعضی سور مصحف شریف . که حروف عالیات هستند .

برگردیم بر سر سخن ، باء بدایت است . آغاز و شروع است . آفریننده و خالق باء همان نقطه ی تحت آن می باشد . پس نقطه ی زیر باء بر خود باء مقدم بوده و رجحان ( آفرینشی و خلقی ) دارد .

به سبب باء همه چیز آغاز می شود . همانطور که می گویند : " یا علی گفتیم و عشق آغاز شد . " ، در اینجا هم باید گفت : باء آمد و عشق آغاز شد .

و گفته شد که نقطه ی زیر باء همان وجود مقدس حضرت امیر سلام الله علیه می باشد .

پس شروع با باء و آغازیدن با باء می باشد که حرف اول " بدایت " همان باء است . بعد از آن سیر شروع میشود . سیر همان حرکت و سلوک است . ( منظورمان حرف دوم بسم الله یعنی سین می باشد ) . دندانه های سین که دارای سه دندانه است ، نیز اسراری دارد فوق تصور و کثیر . اینکه به صورت کلید است نیز بی علت نیست ، اینکه دارای پستی و بلندی است ، رازی دارد . که اگر وارد شویم به طول می انجامد . انشا الله خودتان تدبر می فرمایید .

* این سخن بگذار تا وقت دگر *

خلاصه بعد از سیر و سلوک و حرکت که دارای سختی و مشقت و در نتیجه واجد آثار و برکاتی است ، به " میم " می رسیم . حرف میم دایره ای است که امتدادش به طرف پایین است . این دایره بودن نشانه ی تحیر سالک است . تحیر مقام بسیار منیع و مقدسی است که بنده گاهی از آن به شک زیبا تعبیر می کنم .

خود دانید که همه شکوک و تردیدها نامطلوب و غیر موجه نیستند ، بلکه شک از آن جهت که مقدمه ی یقین است ، بسیار هم خوب و زیباست . ( البته توقف در شک برای همیشه خوب نیست . بلکه در اینجا منظور ما از شک ، مثل شک حضرت خلیل سلام الله علیه است که بعد از مواجه شدن با خورشید و ماه و ستاره بالاخره موحد گشت . )

عبد سالک که در مقام " میم " واقع شد و حیرت مقدس به او عارض گشت ، باید منتظر دست نوازش محبوب و تجلی کلی او باشد . " یدالله فوق ایدیهم " .

در این موقف ناگهان محبوب اولین و آخرین ، نقاب از رخ بی مثال خویش برداشته و بر سالک تجلی می کند . منظور همان تجلی محبوب با لفظ جلاله ی " الله " است . و پس از آن او آغاز به تربیت و پرورش عبد می کند . " ابیت عند ربی // یطعمنی و یسقین . "

یعنی تجلی او با مهر و لطف است . مهر و لطفی بس فراگیر و عالمگستر . " الرحمن الرحیم " .

درست به این خاطر است که در روایت داریم . " یا رحمن الدنیا و رحیم الآخرة " . رحمت رحمانی عمومی و جهانی است و رحمت رحیمی فقط برای مؤمنين است .

پس بطور خلاصه چنین عرض کردیم که باء = بدایت ، سین = سیر وسلوک ، میم = تحیر می باشد . بعد تجلی معشوق و وصل کلی ک مساوی با لفظ مبارک * الله * است . بعد از آن هم پرورش و حمایت و مهر و عطوفت عام که مساوی رحمن است و مهر و محبت خاص که مساوق و هم ردیف رحیم است .

★ ما در اینجا دامن سخن فراچنگ می آوریم و بسنده به همین مقدار می کنیم چرا که اگر عنان قلم از کف فرو هلیم ، این خامه ی شوخ و شنگ ما و شما را به وادیهای بس عجیب و غریبی خواهد برد که شاید صلاح نباشد و خاطر عاطر عزیزان مکدر گردد .

در فرصت بعدی باز باشماییم ... تا بعد ...


☆ در انتها معذرت می خواهم اگر تند و سریع نوشته و تایپ کردم و چنانچه سهو و اشتباهی دیدید ، عامدانه نبوده و بر حقیر خواهید بخشید . ☆

* نبشته و تایپ شد بتاریخ 1394/6/18 قم - مجید شجاعی زنجانی - یاهو مددی *



برچسب ها: اسرار ، بسم الله ، حروف ، سیر و سلوک ,
[ بازدید : 576 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ پنجشنبه 19 شهريور 1394 ] [ 19:57 ] [ ★★★ مجید شجاعی ★★★ ]

[ ]

""" شرح اسرار بسم الله """


نمایش این مطلب تنها به اعضا امکان پذیر است
ابتدا ثبت نام کنید يا وارد شويد

برچسب ها: بسم الله ، اسرار ، نقطه ، حضرت امیر سلام الله علیه ,
[ بازدید : 700 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ سه شنبه 17 شهريور 1394 ] [ 20:15 ] [ ★★★ مجید شجاعی ★★★ ]

[ ]

ساخت وبلاگ تالار مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]