★★★ باژبود ★★★

*** عرفان و هنر اسلامی ***

با سلام ... ورود شمارا به وبلاگ ★★★ باژبود ★★★ خوش آمد میگویم ... برای مشاهده کامل مطالب از آرشیو مطالب وبلاگ استفاده کنید.

★★★ سومین خورشید ★★★


غروبگاه ، در گوشه ای از این کره ی خاکی و در کویری لم یزرع و بی آب و علف ، در کنار رودخانه ای تشنه ! دو صف رو به روی هم آراسته می شوند .

یک صف ، صف زیبایی و عشق و مدنیت و آدمیت است و دگر صف ، صف پلشتی و دنائت و بربریت و بد سگالی . همه چیز کاملا یکصد و هشتاد درجه باهم تفاوت اساسی دارد .هرکه در صف اول است ، بوی گل یاس و پاکی و مهر در فضا می پراکند و هرکه در صف دگر ، بوی نا و مردگی و ماندگی و فضولات با خود به همراه دارد .

عجیب واقعه ای و غریب منظره ای !!! و زمین باز تشنه ی خون است . هر از گاه زمین تشنه می شود و ویار خون پیدا می کند . غیر از خون هیچ چیز آرامش نمی سازد و دوای دردش خون سرخ انسانهاست و زمان آبستن حادثه ای غمبار و تلخ است .

در صف اول صدای خش خش صیقل تیغ و نوای قرائت کلام نور و زمزمه ی عارفان بگوش جان می رسد . از دور مثل صدای وز وز زنبوران عسل . زنبوران عسلی که فردا شهد شیرین شهادت را خواهند ساخت . مرگ در اندیشه شان " احلی من العسل " است .

در صف دوم عربده ی مستانه ی وقیح و ندای پاسخ به شکمبارگی و فحش و ناسزاست که گوش جانرا بس غریب می آزارد .

فردا روز دیگریست ...

صدای چکاچاک تیغ و نبردافزار ، گوش فلک را کر کرده و شیهه ی اسبان مهاجم خواب ناز کودکان خیمه ی نور را بر خواهد آشفت .

اما فردا ، خون بر شمشیر و آه بر آهن پیروز خواهد گشت . فردا روز خون سرخ مجاهدان موکب عشق آبرو از تیغ و تیر خواهد سترد . و یزید را بسان دستمال چرک و کثیفی به زباله دان تاریخ خواهد افکند . پس از فردا دیگر تیغ آبرو و اعتباری ندارد ...

فردا روز دیگریست ...

پروانگان عاشق به دور شمع وجود امام شریفشان جمع شده اند و هر کس در پی جلو زدن از دیگریست . امشب نیز همه با هم با امام خود مناجاتی دلنشین داشتند . چه گفتند ؟!

الان می گویم . آنها به امام زمانشان گفتند : " حسین جان ؛ ترا بجان زینبت ! که می دانیم خیلی دوستش داری ، تا ما هستیم رو به میدان میاور . بجان رقیه ات قسمت می دهیم ، تا ما هستیم تیغ از نیام مکش . بگذار بلاگردان و پیشمرگ تو باشیم . "

و امام با لبخند اندوهناکی می فرماید : " تا خدا چه خواهد ..."

آری فردا روز دیگری برای سومین خورشید منظومه ی محمدیست . فردا روز دیگریست .

* ادامه دارد ...*


مجید شجاعی زنجانی - زنجان - 19 مهر سال 1394 -

برچسب ها: سومین خورشید ,
[ بازدید : 1332 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ يکشنبه 19 مهر 1394 ] [ 13:49 ] [ ★★★ مجید شجاعی ★★★ ]

[ ]

*** لطیفه ی عزیزه ***


ﺩﺭ ﺍﻓﺘﺘﺎﺡ ﻛﻠﺎﻡ ﺍﻟﻬﻲ ﺑﺤﺮﻑ ﺑﺎء ﻭ ﺩﺭ ﺍﺧﺘﺘﺎﻣﺶ ﺑﺤﺮﻑ ﺳﻴﻦ ﺳﺮّﻱ ﻋﺰﻳﺰ ﺍﺳﺖ . ﭼﻪ ﺍﻳﻨﻜﻪ جمع ﻫﺮ ﺩﻭ ﺣﺮﻑ " ﺑﺲ " ﺑﺎﺷﺪ . ﻋﺮﺏ ﮔﻮﻳﺪ ﻛﻪ ﺑﺴﻚ أﻱ ﺣﺴﺒﻚ ، یعنی کافیست ترا . پس ﻣﻌﻨﻲ ﭼﻨﻴﻦ ﺷﺪ ﻛﻪ ﺣﺴﺒﻚ ﻣﻦ ﺍﻟﻜﻮﻧﻴﻦ ﻣﺎ ﺍﻋﻄﻴﻨﺎﻙ ﺑﻴﻦ ﺍﻟﺤﺮﻣﻴﻦ . ﻭ ﺍﺯ ﻧﻮﺍﺩﺭ ﺍﺗﻔﺎﻗﺎﺕ ﺁﻥ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﺍين ﺩﻭ ﺣﺮﻑ ﺩﺭ ﻟﻐﺖ ﭘﺎﺭﺳﻲ ﻫﻢ ﺑﻤﻌﻨﻲ ﺣﺴﺐ ﺁﻳﺪ ﻳﻌﻨﻲ ﺑﺴﻨﺪﻩ . حکیم ﺳﻨﺎﺋﻲ ﺍﺷﺎﺭﺗﻲ ﺑﺎﻳﻦ ﻣﻌﻨﻲ ﻧﻤﻮﺩﻩ :

* بیت *

اﻭّﻝ ﻭ ﺁﺧﺮ ﻗﺮﺁﻥ ﺯ ﭼﻪ ﺑﺎ ﺁﻣﺪ ﻭ ﺳﻴﻦ // ﻳﻌﻨﻲ ﺍﻧﺪﺭ ﺭﻩ ﺩﻳﻦ ﺭﻫﺒﺮ ﺗﻮ ﻗﺮﺁﻥ ﺑﺲ .



[ بازدید : 768 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ دوشنبه 13 مهر 1394 ] [ 22:04 ] [ ★★★ مجید شجاعی ★★★ ]

[ ]

★ برترین و بهترین عید ★


سلام و درود بی شمار به شما بازدید کننده ی گرامی :

بدینوسیله عید سعید غدیر و شادروز ولایت را به محضر آقا امام زمان (عج) و مقام معظم رهبری و همه ی مسئولين کشور اسلامی و بالاخص حضور ملت نمونه و قهرمان پرور ایران اسلامی تبریک و تهنیت عرض می کنم .

هر چند دلمان بخاطر فقدان عزیزانمان که در منا به حالت احرام قربانی سیاست کثیف و سوء مدیریت آل سقوط شدند ، گرفته و هوای سینه هامان ابری و بارانی است ، ولی از این مناسبت هم نمی شود به آسانی عبور کرد .

مرگ وهابیت جهل و جنون در بزرگداشت غدیر است .غدیر را قدر بدانیم اما زیاد و بیش از حد شادی نکنیم . یعنی احترام جانباختگان باید محفوظ باشد . از قربان تا مباهله 15 روز شاد آسمانی نام گذاری شده است . پس ما هم به کوری دیدگان دشمن دژفهم که می خواهد عید ولایت تحت الشعاع جریانات و اتفاقات دیگر واقع شود ، در کمال آرامش مراسمات عید غدیر را برگزار خواهیم کرد .

بهوش باشیم و هوشمندانه عمل کنیم . که چنین نیز هست انشالله ...

امیدوارم شما دوستان گرامی دویست تا عید غدیر را شاهد باشید و زندگی همیشه بکام ملت شریف ایران باشد .

*** پاینده ایران و جاودان ایرانی ***


برچسب ها: عید غدیر ,
[ بازدید : 910 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ پنجشنبه 9 مهر 1394 ] [ 19:43 ] [ ★★★ مجید شجاعی ★★★ ]

[ ]

■■■ ایران به سوگ نشست ■■■


با عرض تسلیت بخاطر جانباختن شماری از حجاج عزیز تا اطلاع ثانوی این وبگاه لباس سیاه بتن کرده و قالب عوض می کند .


[ بازدید : 887 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ جمعه 3 مهر 1394 ] [ 1:49 ] [ ★★★ مجید شجاعی ★★★ ]

[ ]

" قربان در قربان "


بدینوسیله عید سعادت بخش قربان و قربانی سوء مدیریت شدن حجاج ایرانی را به ترتیب به محضر ملت بزرگ ایران تبریک و تسلیت عرض می کنم .

امید که دیگر شاهد چنین عید قربانی با قربانی انسانی نباشیم . انشاالله تبارک وتعالی .


[ بازدید : 1027 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ پنجشنبه 2 مهر 1394 ] [ 20:50 ] [ ★★★ مجید شجاعی ★★★ ]

[ ]

◇◇◇ اسم اعظم و اثم اعظم ¡¡¡ ◇◇◇


امروز اول ماه واقعا ماه مهر است . من نیز به مناسبتی در خاطرات دورانی که در زنجان سپری کردم ، فرو شده بودم . یاد خاطره ای افتادم که الان براتون نقل می کنم .

در زنجان که بودیم و دوران جوانی و تجرد و دوری از اهل و عیال بود ، بزمی داشتیم که نگو و نپرس . با دوستان جانی و یاران دلی تا پاسی از شب و بلکه تا بامدادان در کوی و برزن قدم می زدیم و از هر دری سخن ساز می کردیم .

دوستی داشتیم بنام اکبر آقا که در عرفان و تزکیه استخوانی چند خرد کرده و منازلی چند طی کرده بود . روزی ایشان گفت : " من اسم اعظم را بلدم و به دست دارم . " همان موقع بود که من بخاطرم گذشت اظهارات ایشان رنگ و بویی از منیت و خودخواهی دارد ، بهمین جهت ذوق ادبی و ذهن جوال من شروع به جرقه زدن کرد و گفتم : " بله ، هیچ شکی نیست در اینکه شما خودتان عین اثم اعظمید . و اصلا وجودتان اثم اعظم است و این اثم اعظم در شما خلاصه شده و تجلی کرده است و ...

همین طور ادامه می دادم و او بنده خدا هم هی می گفت : " خواهش می کنم و ... "

دوست دیگرمان که متوجه منظور من شده بود ، از خنده داشت می مرد و دو دستش را به شکمش گذاشته بود و قاه قاه می خندید .

دوست عارف ما اصلا متوجه نشده بود که من حرف " ثاء " را حتی با مخرج صحیح تجویدی و نوک زبانی ادا می کنم . و هی تواضع از خود نشان می داد .

امیدوارم این خاطره شما را اندکی نشاط بخشد و بر من ببخشید که با عجله تایپ کردم و نوشتم .

ارادتمند همه تان و دعاگوی جوانان برومند ایران زمین : " مجید شجاعی زنجانی " - قم .


◆ اثم اعظم یعنی : گناه بزرگ !!!


برچسب ها: اسم اعظم ، اثم اعظم ,
[ بازدید : 750 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ چهارشنبه 1 مهر 1394 ] [ 22:33 ] [ ★★★ مجید شجاعی ★★★ ]

[ ]

ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]