★★★ باژبود ★★★

*** عرفان و هنر اسلامی ***

با سلام ... ورود شمارا به وبلاگ ★★★ باژبود ★★★ خوش آمد میگویم ... برای مشاهده کامل مطالب از آرشیو مطالب وبلاگ استفاده کنید.

*** فلسفه مورچه ***


فلسفه مورچه دارای 4 قسمت است:

* اولین بخش آن این است:

"مورچه ها هرگز تسلیم نمی شوند"
فلسفه خوبی است، اگر آنها به سمتی پیش بروند و شما سعی کنید متوقف شان کنید به دنبال راه دیگری می گردند . بالا می روند، پایین می روند، دور می زنند.
آنها به جستجوی خود برای یافتن راه دیگر ادامه می دهند.
چه فلسفه کارآمدی ؛ هرگز از جست و جوی راهی که تو را به مقصد مورد نظر می رساند دست نکش.

* بخش دوم این است:

" مورچه ها کل تابستان را زمستانی می اندیشند "
این نگرش مهمی است.نمی توان اینقدر ساده لوح بود که گمان کرد تابستان برای همیشه ماندگار است . پس مورچه ها وسط تابستان در حال جمع آوری غذای زمستانشان هستند .
آینده نگری اصل مهمی است و باید در تابستان فکر طوفان را هم کرد . باید همچنان که از آفتاب و شن لذت می برید به فکر سنگ و صخره هم باشید.

* سومین بخش از فلسفه مورچه این است:

"مورچه ها کل زمستان رامثبت می اندیشند "
این هم مهم است . در طول زمستان مورچه ها به خود یادآور می شوند که این دوران زیاد طول نمی کشد ؛ به زودی از اینجا بیرون خواهیم رفت . و در اولین روز گرم ، مورچه هابیرون می آیند . اگر دوباره سرد شد آنها برمی گردند زیر ، ولی باز در اولین روز گرم بیرون می آیند . آنها برای بیرون آمدن نمی توانند زیاد منتظر بمانند.

و اما ......

* آخرین بخش از فلسفه مورچه:

یک مورچه در تابستان چه قدر برای زمستان خود جمع می کند؟
هر چه قدر که در توانش باشد .
چه فلسفه باور نکردنی ای ، فلسفه : "هر چه قدر در توانایی ات است."

فلسفه فوق العاده ای ست که هرگز :
1. تسلیم نشوی ،
2. آینده را ببینی ،
3. مثبت بمانی ،
4. همه تلاشت را بکنی.

برچسب ها: مورچه ,
[ بازدید : 1213 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ سه شنبه 27 بهمن 1394 ] [ 8:50 ] [ ★★★ مجید شجاعی ★★★ ]

[ ]

* چرا شیعیان نمازهای پنجگانه را در سه نوبت می خوانند ؟ *


ﭼﺮﺍ ﺷﻴﻌﻴﺎﻥ ﻧﻤﺎﺯﻫﺎﻱ ﭘﻨﺞ ﮔﺎﻧﻪ ﺭﺍ ﺩﺭ ﺳﻪ ﻧﻮﺑﺖ ﻣﻲ‌ﺧﻮﺍﻧﻨﺪ؟


ﻳﻜﻲ ﺩﻳﮕﺮ ﺍﺯ ﭘﺮﺳﺶ‌ﻫﺎﻳﻲ ﻛﻪ ﺑﺮﺧﻲ ﻣﻄﺮﺡ ﻣﻲ‌ﻛﻨﻨﺪ ﻭ ﺩﺭ ﭘﻲ ﺍﻟﻘﺎﻱ ﺷﺒﻬﻪ ﻋﺪﻡ ﭘﺎﻱ ﺑﻨﺪﻱ ﺷﻴﻌﻴﺎﻥ ﺑﻪ ﺳﻨﺖ ﭘﻴﺎﻣﺒﺮ ﺍﺳﻠﺎﻡ ﻫﺴﺘﻨﺪ، ﺍﻳﻦ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﻣﻲ‌ﭘﺮﺳﻨﺪ: ﭼﺮﺍ ﺷﻴﻌﻪ ﻫﻤﭽﻮﻥ ﺍﻫﻞ ﺳﻨﺖ ﻧﻤﺎﺯ ﺭﺍ ﺩﺭ ﭘﻨﺞ ﻭﻗﺖ ﻧﻤﻲ ﺧﻮﺍﻧﺪ؟ ﭘﺎﺳﺦ ﺷﻴﻌﻪ ﭼﻮﻥ ﺩﻳﮕﺮ ﻓﺮﻗﻪ‌ﻫﺎﻱ ﺍﺳﻠﺎﻣﻲ ﻣﻌﺘﻘﺪ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﻫﺮ ﻧﻤﺎﺯ ﺩﺭ ﻭﻗﺖ ﻣﺨﺼﻮﺹ ﺧﻮﺩﺵ ﺍﻓﻀﻞ ﺍﺳﺖ. ﻫﻤﺎﻥ ﻃﻮﺭ ﻛﻪ ﻣﻲ‌ﺩﺍﻧﻴﻢ ﻫﺮ ﻳﻚ ﺍﺯ ﻧﻤﺎﺯﻫﺎ ﻳﻚ ﻭﻗﺖ ﺍﺧﺘﺼﺎﺻﻲ ﺩﺍﺭﻧﺪ ﻭ ﻳﻚ ﻭﻗﺖ ﻣﺸﺘﺮﻙ. ﺑﺮﺍﻱ ﻧﻤﻮﻧﻪ، ﻭﻗﺖ ﺍﺧﺘﺼﺎﺹ ﻧﻤﺎﺯ ﻇﻬﺮ، ﺍﺯ ﺁﻏﺎﺯ ﻇﻬﺮ ﺷﺮﻋﻲ ( وقت ﺯﻭﺍﻝ ) ﺍﺳﺖ ﺗﺎ ﻣﻘﺪﺍﺭ ﺯﻣﺎﻧﻲ ﻛﻪ ﭼﻬﺎﺭ ﺭﻛﻌﺖ ﻧﻤﺎﺯ ﺧﻮﺍﻧﺪﻩ ﻣﻲ‌ﺷﻮﺩ. ﺩﺭ ﺍﻳﻦ ﻣﺪﺕ ﻣﺤﺪﻭﺩ، ﺗﻨﻬﺎ ﻣﻲ‌ﺗﻮﺍﻥ ﻧﻤﺎﺯ ﻇﻬﺮ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺟﺎ ﺁﻭﺭﺩ. ﻭﻗﺖ ﺍﺧﺘﺼﺎﺹ ﻧﻤﺎﺯ ﻋﺼﺮ ﻧﻴﺰ ﺯﻣﺎﻧﻲ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﺍﺯ ﺁﻥ ﻟﺤﻈﻪ ﺗﺎ ﻭﻗﺖ ﻏﺮﻭﺏ، ﺗﻨﻬﺎ ﺑﻪ ﺍﻧﺪﺍﺯﻩ ﻣﺪﺕ ﺧﻮﺍﻧﺪﻥ ﻧﻤﺎﺯ ﻋﺼﺮ ﻓﺮﺻﺖ ﺑﺎﺷﺪ. ﻭﻗﺖ ﻣﺸﺘﺮﻙ ﺑﻴﻦ ﺩﻭ ﻧﻤﺎﺯ ﻇﻬﺮ ﻭ ﻋﺼﺮ، ﺍﺯ ﭘﺎﻳﺎﻥ ﻭﻗﺖ ﺍﺧﺘﺼﺎﺹ ﻧﻤﺎﺯ ﻇﻬﺮ ﺗﺎ ﺍﺑﺘﺪﺍﻱ ﻭﻗﺖ ﺍﺧﺘﺼﺎﺹ ﻧﻤﺎﺯ ﻋﺼﺮ ﺍﺳﺖ. ﺷﻴﻌﻪ ﻣﻲ‌ﮔﻮﻳﺪ ﺩﺭ ﺗﻤﺎﻡ ﺍﻳﻦ ﻭﻗﺖ ﻣﺸﺘﺮﻙ ﻣﻲ‌ﺗﻮﺍﻧﻴﻢ ﻧﻤﺎﺯ ﻇﻬﺮ ﻭ ﻋﺼﺮ ﺭﺍ ﺑﺎ ﻫﻢ ﻭ ﺑﺪﻭﻥ ﻓﺎﺻﻠﻪ ﺑﺨﻮﺍﻧﻴﻢ. ﺩﺭ ﻣﻘﺎﺑﻞ، ﺍﻫﻞ ﺳﻨﺖ ﻣﻌﺘﻘﺪﻧﺪ ﺍﺯ ﺍﻭﻝ ﻇﻬﺮ ﺷﺮﻋﻲ (ﻭﻗﺖ ﺯﻭﺍﻝ) ﺗﺎ ﺁﻧﮕﺎﻩ ﻛﻪ ﺳﺎﻳﻪ ﻫﺮ ﭼﻴﺰ ﺑﻪ ﺍﻧﺪﺍﺯﻩ ﺧﻮﺩ ﺁﻥ ﭼﻴﺰ ﺷﻮﺩ، ﺑﻪ ﻧﻤﺎﺯ ﻇﻬﺮ ﺍﺧﺘﺼﺎﺹ ﺩﺍﺭﺩ ﻭ ﻧﺒﺎﻳﺪ ﻧﻤﺎﺯ ﻋﺼﺮ ﺩﺭ ﺍﻳﻦ ﻣﺪﺕ ﺧﻮﺍﻧﺪﻩ ﺷﻮﺩ. ﺍﺯ ﺁﻥ ﭘﺲ ﺗﺎ ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻐﺮﺏ، ﺑﻪ ﻧﻤﺎﺯ ﻋﺼﺮ ﺍﺧﺘﺼﺎﺹ ﺩﺍﺭﺩ ﻭ ﻧﻤﻲ ﺗﻮﺍﻥ ﻧﻤﺎﺯ ﻇﻬﺮ ﺭﺍ ﺩﺭ ﺁﻥ ﻭﻗﺖ ﺑﻪ ﺟﺎ ﺁﻭﺭﺩ. ﻫﻤﻴﻦ ﺑﺤﺚ‌ﻫﺎ ﺩﺭ ﻧﻤﺎﺯ ﻣﻐﺮﺏ ﻭ ﻋﺸﺎ ﻫﻢ ﻭﺟﻮﺩ ﺩﺍﺭﺩ. ﺍﺯ ﺟﺎﻧﺐ ﺩﻳﮕﺮ، ﻫﻤﻪ ﻣﺴﻠﻤﺎﻧﺎﻥ ﺩﺭﺍﻳﻦ ﺑﺎﺭﻩ ﺍﺗﻔﺎﻕ ﻧﻈﺮ ﺩﺍﺭﻧﺪ ﻛﻪ ﭘﻴﺎﻣﺒﺮ ﮔﺮﺍﻣﻲ ﺻﻠﻲ ﺍﻟﻠﻪ ﻋﻠﻴﻪ ﻭ ﺁﻟﻪ ﻣﻴﺎﻥ ﺩﻭ ﻧﻤﺎﺯ ﺟﻤﻊ ﻣﻲ‌ﻛﺮﺩ، ﻭﻟﻲ ﺩﺭ ﺍﻳﻨﻜﻪ ﺍﻳﻦ ﻛﺎﺭ ﺑﺮﺍﻱ ﻫﺮ ﺯﻣﺎﻥ ﻭ ﻣﻜﺎﻧﻲ ﺟﺎﻳﺰ ﺍﺳﺖ ﻳﺎ ﺁﻧﻜﻪ ﺍﺧﺘﺼﺎﺹ ﺑﻪ ﺯﻣﺎﻥ ﻭ ﻣﻜﺎﻥ ﻭ ﺣﺎﻟﺖ ﻭ ﺷﺮﺍﻳﻂ ﺧﺎﺻﻲ ﺩﺍﺭﺩ، ﺩﻭ ﻧﻈﺮ ﻭﺟﻮﺩ ﺩﺍﺭﺩ. ﺍﻟﻒ ) ﺷﻴﻌﻴﺎﻥ ﻣﻲ‌ﮔﻮﻳﻨﺪ ﻣﻘﺼﻮﺩ ﺍﻳﻦ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﺩﺭ ﻧﺨﺴﺘﻴﻦ ﺍﻭﻗﺎﺕ ﻧﻤﺎﺯ ﻇﻬﺮ، ﭘﺲ ﺍﺯ ﭘﺎﻳﺎﻥ ﻧﻤﺎﺯ ﻇﻬﺮ، ﻣﻲ‌ﺗﻮﺍﻥ ﻧﻤﺎﺯ ﻋﺼﺮ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺟﺎ ﺁﻭﺭﺩ. ﻫﻤﭽﻨﻴﻦ ﺩﺭ ﻧﺨﺴﺘﻴﻦ ﺍﻭﻗﺎﺕ ﻧﻤﺎﺯ ﻣﻐﺮﺏ ﭘﺲ ﺍﺯ ﺧﻮﺍﻧﺪﻥ ﻧﻤﺎﺯ ﻣﻐﺮﺏ، ﻣﻲ‌ﺗﻮﺍﻥ ﻧﻤﺎﺯ ﻋﺸﺎ ﺭﺍ ﺍﺩﺍ ﻛﺮﺩ ﻭ ﺍﻳﻦ ﻣﺴﺌﻠﻪ ﺑﻪ ﺯﻣﺎﻥ، ﻣﻜﺎﻥ ﻳﺎ ﺷﺮﺍﻳﻂ ﺧﺎﺻﻲ ﺑﺴﺘﮕﻲ ﻧﺪﺍﺭﺩ، ﺑﻠﻜﻪ ﺩﺭ ﻫﻤﻪ ﺟﺎ ﻭ ﻫﻤﻪ ﻭﻗﺖ ﺟﺎﻳﺰ ﺍﺳﺖ. ﺏ ) ﺍﻫﻞ ﺳﻨﺖ ﻣﻲ‌ﮔﻮﻳﻨﺪ ﺟﻤﻊ ﺑﻴﻦ ﺩﻭ ﻧﻤﺎﺯ، ﺩﺭ ﻣﻜﺎﻥ‌ﻫﺎ ﻭ ﺯﻣﺎﻥ‌ﻫﺎ ﻭ ﺷﺮﺍﻳﻂ ﺧﺎﺻﻲ ﺟﺎﻳﺰ ﺍﺳﺖ. ﺑﺎ ﺭﺟﻮﻉ ﺑﻪ ﻛﺘﺎﺏ ﻭ ﺳﻨﺖ ﻧﺒﻮﻱ ﻛﻪ ﺍﺯ ﻃﺮﻳﻖ ﺍﻫﻞ ﺑﻴﺖ ﻋﻠﻴﻬﻢ ﺍﻟﺴﻠﺎﻡ ﺑﻪ ﻣﺎ ﺭﺳﻴﺪﻩ، ﺩﺭ ﻣﻲ‌ﻳﺎﺑﻴﻢ ﭼﺮﺍ ﺷﻴﻌﻪ ﻧﻤﺎﺯ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺻﻮﺭﺕ ﺟﻤﻊ ﻭ ﻧﻪ ﺗﻔﺮﻳﻖ اداﻣﻲ‌کند ، ﻫﺮ ﭼﻨﺪ ﺑﻪ ﺍﺳﺘﺤﺒﺎﺏ ﺗﻔﺮﻳﻖ ﻭ ﺟﺪﺍ ﻛﺮﺩﻥ ﻧﻤﺎﺯﻫﺎ ﺍﻋﺘﻘﺎﺩ ﺩﺍﺭﻧﺪ.

برچسب ها: نمازهای پنجگانه ، شبهات وهابیون ,
[ بازدید : 532 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ جمعه 23 بهمن 1394 ] [ 10:53 ] [ ★★★ مجید شجاعی ★★★ ]

[ ]

""" شمه ای ز اوصاف شاه مدینه ( ص ) - بخش دوم و فرجامین """


ﺍﻣﺎﻡ ﺣﺴﻦ ﻣﺠﺘﺒﻰ ﻋﻠﻴﻪ ﺍﻟﺴّﻠﺎﻡ ﻓﺮﻣﻮﺩ: ﺍﺯ ﺩﺍﻳﻰ ﺧﻮﺩ ﻫﻨﺪ ﺑﻦ ﺍﺑﻰ ﻫﺎﻟﻪ ﻛﻪ ﺍﺯ ﻭﺻﻒ ﻛﻨﻨﺪﮔﺎﻥ ﺭﺳﻮﻝ ﺧﺪﺍ ﺻﻠّﻰ ﺍﻟﻠﱠﱠﻪ ﻋﻠﻴﻪ ﻭ ﺁﻟﻪ ﺑﻮﺩ ﺧﻮﺍﺳﺘﻢ ﻭ ﺩﻭﺳﺖ ﺩﺍﺷﺘﻢ ﻛﻪ ﻣﻘﺪﺍﺭﻯ ﺍﺯ ﺍﻭﺻﺎﻑ ﺁﻥ ﺣﻀﺮﺕ ﺭﺍ ﺑﺮﺍﻳﻢ ﺑﻴﺎﻥ ﻛﻨﺪ ﺗﺎ ﺑﺪﺍﻥ ﺩﺭ ﺁﻭﻳﺰﻡ ﻭ ﺑﻪ ﺳﻬﻢ ﺧﻮﺩ ﺍﺯ ﺁﻥ ﭘﻴﺮﻭﻯ ﻧﻤﺎﻳﻢ،

ﮔﻔﺖ: ﺭﺳﻮﻝ ﺧﺪﺍ ﺻﻠّﻰ ﺍﻟﻠﱠﱠﻪ ﻋﻠﻴﻪ ﻭ ﺁﻟﻪ ﺩﺭ ﺩﻝ ﻭ ﺩﻳﺪﻩ ﻫﺮ ﻛﺲ ﻣﻮﻗّﺮ ﻭ ﺑﺎ ﻋﻈﻤﺖ ﻣﻰ ﻧﻤﻮﺩ، ﺭﻭﻯ ﻧﻜﻮﻳﺶ ﭼﻮﻥ ﻣﺎﻩ ﺷﺐ ﭼﻬﺎﺭﺩﻩ ﻣﻰ ﺩﺭﺧﺸﻴﺪ، ﺍﺯ ﻣﻴﺎﻥ ﻗﺎﻣﺖ، ﺑﻠﻨﺪﺗﺮ ﻭ ﺍﺯ ﺩﺭﺍﺯ ﻗﺎﻣﺖ، ﻛﻮﺗﺎﻩ ﺗﺮ ﺑﻮﺩ. ﺳﺮﻯ ﻧﺴﺒﺘﺎ ﺑﺰﺭﮒ ﻭ ﻣﻮﻫﺎﻳﻰ ﻧﻪ ﭘﻴﭽﻴﺪﻩ ﻭ ﻧﻪ ﻟﺨﺖ ﻭ ﺍﻓﺘﺎﺩﻩ ﺩﺍﺷﺖ. ﺍﮔﺮ ﻣﻮﻯ ﺳﺮﺵ ﮊﻭﻟﻴﺪﻩ ﻣﻰ ﺷﺪ ﻓﺮﻕ ﺑﺎﺯ ﻣﻰ ﻛﺮﺩ ﻭ ﻫﺮ ﮔﺎﻩ ﺁﻥ ﺭﺍ ﺑﻠﻨﺪ ﻣﻰ ﻧﻤﻮﺩ ﺍﺯ ﻧﺮﻣﻪ ﮔﻮﺵ ﺗﺠﺎﻭﺯ ﻧﻤﻰ ﻛﺮﺩ. ﭼﻬﺮﻩ ﺍﻯ ﺩﺭﺧﺸﺎﻥ، ﭘﻴﺸﺎﻧﻰ ﺑﻠﻨﺪ، ﺍﺑﺮﻭﺍﻧﻰ ﺑﻠﻨﺪ ﻭ ﻛﺸﻴﺪﻩ ﻭ ﭘﺮ ﭘﺸﺖ ﻭ ﻧﺎﭘﻴﻮﺳﺘﻪ ﺩﺍﺷﺖ. ﻣﻴﺎﻥ ﺍﺑﺮﻭﺍﻧﺶ ﺭﮔﻰ ﺑﻮﺩ ﻛﻪ ﺑﻪ ﻫﻨﮕﺎﻡ ﺧﺸﻢ ﺑﺮﺟﺴﺘﻪ ﻣﻰ ﺷﺪ. ﻫﺎﻟﻪ ﺍﻯ ﺍﺯ ﻧﻮﺭ ﺑﺮ ﭼﻬﺮﻩ ﺍﺵ ﭘﺮﺗﻮ ﺍﻓﻜﻨﺪﻩ ﺑﻮﺩ ﺑﻪ ﻃﻮﺭﻯ ﻛﻪ ﺍﮔﺮ ﻛﺴﻰ ﺩﻗﺖ ﻧﻤﻰ ﻛﺮﺩ ﻣﻰ ﭘﻨﺪﺍﺷﺖ ﻛﻪ ﻣﻴﺎﻥ ﺑﻴﻨﻰ ﺍﺵ ﺑﺮﺁﻣﺪﮔﻰ ﺩﺍﺭﺩ. ﻣﺤﺎﺳﻨﺶ ﻛﻮﺗﺎﻩ ﻭ ﭘﺮ ﭘﺸﺖ، ﮔﻮﻧﻪ ﻫﺎﻳﺶ ﺻﺎﻑ، ﺩﻫﺎﻧﺶ ﺍﻧﺪﻛﻰ ﺑﺰﺭﮒ، ﻣﻴﺎﻥ ﺩﻧﺪﺍﻧﻬﺎﻳﺶ ﺑﺎﺯ ﻭ ﺷﻴﺮﻳﻦ ﺩﻫﺎﻥ ﺑﻮﺩ، ﺍﺯ ﺳﻴﻨﻪ ﺗﺎ ﻧﺎﻓﺶ ﺧﻄﻰ ﺑﺎﺭﻳﻚ ﺍﺯ ﻣﻮ ﻛﺸﻴﺪﻩ ﺷﺪﻩ ﺑﻮﺩ، ﮔﺮﺩﻧﺶ ﮔﻮﻳﻰ ﮔﺮﺩﻥ ﻧﮕﺎﺭﻳﻨﻰ ﺍﺳﺖ ﺍﺯ ﻧﻘﺮﻩ ﺳﭙﻴﺪ ﻭ ﺩﺭﺧﺸﺎﻥ. ﺍﻧﺪﺍﻣﻬﺎﻳﺶ ﻣﺘﻨﺎﺳﺐ ﺑﻮﺩ. ﺗﻨﻮﻣﻨﺪ ﻭ ﻋﻀﻠﻪ ﻫﺎﻳﺶ ﻣﺤﻜﻢ ﺑﻮﺩ. ﺳﻴﻨﻪ ﻭ ﺷﻜﻤﺶ ﺑﺮﺍﺑﺮ ﺑﻮﺩ. ﭼﻬﺎﺭﺷﺎﻧﻪ ﻭ ﺩﺭﺷﺖ ﺍﺳﺘﺨﻮﺍﻥ ﺑﻮﺩ. ﭘﻬﻦ ﺳﻴﻨﻪ ﻭ ﺳﻔﻴﺪ ﭘﻮﺳﺖ ﺑﻮﺩ ﻭ ﺑﺮﺁﻣﺪﮔﻰ ﻫﺎﻯ ﺩﻭ ﻃﺮﻑ ﺳﻴﻨﻪ ﻭ ﺷﻜﻢ ﺍﻭ ﻣﻮ ﻧﺪﺍﺷﺖ. ﺳﺎﻗﻬﺎﻯ ﺩﺳﺖ ﻭ ﺷﺎﻧﻪ‌ﻫﺎ ﻭ ﺑﺎﻟﺎﻯ ﺳﻴﻨﻪ ﺍﺵ ﭘﺮ ﻣﻮ ﺑﻮﺩ. ﻣﭽﻬﺎ ﺑﺰﺭﮒ، ﻛﻒ ﺩﺳﺘﻬﺎ ﭘﻬﻦ ﻭ ﻛﻒ ﺩﺳﺘﻬﺎ ﻭ ﭘﺎﻫﺎﻳﺶ ﻛﻠﻔﺖ ﻭ ﭘﺮﮔﻮﺷﺖ ﺑﻮﺩ. ﺍﻧﺪﺍﻣﻬﺎﻳﺶ ﻣﻴﺎﻧﻪ ﻭ ﺑﻪ ﺍﻧﺪﺍﺯﻩ ﺑﻮﺩ، ﺍﺳﺘﺨﻮﺍﻧﻬﺎﻯ ﺩﺳﺖ ﻭ ﭘﺎﻳﺶ ﻛﺸﻴﺪﻩ، ﮔﻮﺩﻯ ﻛﻒ ﭘﺎﻫﺎ ﺑﻴﺸﺘﺮ ﺍﺯ ﻣﻌﻤﻮﻝ ﻭ ﭘﺎﺷﻨﻪ ﻫﺎﻯ ﭘﺎﻳﺶ ﺻﺎﻑ ﻭ ﻧﺮﻡ ﺑﻮﺩ ﺑﻪ ﻃﻮﺭﻯ ﻛﻪ ﺁﺏ ﺍﺯ ﺁﻥ ﻣﻰ ﭼﻜﻴﺪ. ﺍﺳﺘﻮﺍﺭ ﻗﺪﻡ ﺑﺮ ﻣﻰ ﺩﺍﺷﺖ ﻭ ﺁﺭﺍﻡ ﻭ ﺑﺎ ﻭﻗﺎﺭ ﺭﺍﻩ ﻣﻰ ﺭﻓﺖ ﻭ ﮔﺎﻣﻬﺎﻯ ﺑﻠﻨﺪ ﺑﺮ ﻣﻰ ﺩﺍﺷﺖ. ﭼﻨﺎﻥ ﺭﺍﻩ ﻣﻰ ﺭﻓﺖ ﻛﻪ ﮔﻮﻳﻰ ﺍﺯ ﺳﺮﺍﺯﻳﺮﻯ ﻓﺮﻭﺩ ﻣﻰ ﺁﻳﺪ. ﭼﻮﻥ ﺑﻪ ﻛﺴﻰ ﺭﻭ ﻣﻰ ﻛﺮﺩ ﺑﺎ ﺗﻤﺎﻡ ﺑﺪﻥ ﺭﻭ ﻣﻰ ﻛﺮﺩ. ﺩﻳﺪﮔﺎﻧﺶ ﺭﺍ ﻓﺮﻭ ﻣﻰ ﺍﻓﻜﻨﺪ. ﺑﻪ ﺯﻣﻴﻦ ﺑﻴﺶ ﺍﺯ ﺁﺳﻤﺎﻥ ﻧﮕﺎﻩ ﻣﻰ ﻛﺮﺩ. ﺑﻪ ﻛﺴﻰ ﺧﻴﺮﻩ ﻧﻤﻰ ﺷﺪ، ﺑﻠﻜﻪ ﻛﻮﺗﺎﻩ ﻧﻈﺮ ﻣﻰ ﻛﺮﺩ. ﺑﺎ ﻫﺮ ﻛﺲ ﺭﻭﺑﺮﻭ ﻣﻰ ﺷﺪ ﺩﺭ ﺳﻠﺎﻡ ﻛﺮﺩﻥ ﺑﺮ ﺍﻭ ﭘﻴﺸﻰ ﻣﻰ ﮔﺮﻓﺖ.

ﺍﻣﺎﻡ ﺣﺴﻦ ﻣﺠﺘﺒﻰ ﻋﻠﻴﻪ ﺍﻟﺴّﻠﺎﻡ ﻓﺮﻣﻮﺩ: ﮔﻔﺘﻢ ﺍﺯ ﺳﺨﻦ ﮔﻔﺘﻨﺶ ﺑﺮﺍﻳﻢ ﺑﮕﻮ. ﮔﻔﺖ: ﺁﻥ ﺣﻀﺮﺕ ﭘﻴﻮﺳﺘﻪ ﺍﻧﺪﻭﻫﮕﻴﻦ ﻭ ﺩﺭ ﺗﻔﻜﺮ ﺑﻮﺩ. ﺁﺳﺎﻳﺶ ﻧﺪﺍﺷﺖ. ﭘﻴﻮﺳﺘﻪ ﺧﻤﻮﺵ ﺑﻮﺩ ﻭ ﺟﺰ ﺑﻪ ﻫﻨﮕﺎﻡ ﻧﻴﺎﺯ ﺳﺨﻦ ﻧﻤﻰ ﮔﻔﺖ. ﻟﺐ ﺑﻪ ﺳﺨﻦ ﻣﻰ ﮔﺸﻮﺩ ﻭ ﺁﻥ ﺭﺍ ﺑﻪ ﻧﺤﻮﻯ ﺑﻠﻴﻎ ﺑﻪ ﭘﺎﻳﺎﻥ ﻣﻰ ﺑﺮﺩ. ﺳﺨﻨﺎﻥ ﻛﻮﺗﺎﻩ ﻭ ﺟﺎﻣﻊ ﻣﻰ ﮔﻔﺖ ﻭ ﻛﻢ ﻭ ﺯﻳﺎﺩ ﺩﺭ ﺟﻤﻠﺎﺕ ﺍﻭ ﻧﺒﻮﺩ. ﺧﻮﻳﻰ ﻧﺮم ﺩﺍﺷﺖ. ﻧﻪ ﺧﺸﻦ ﺑﻮﺩ، ﻧﻪ ﺧﻮﺍﺭ ﻭ ﺯﻳﺮ ﺩﺳﺖ. ﻫﺮ ﻧﻌﻤﺘﻰ ﺩﺭ ﻧﻈﺮﺵ ﺑﺰﺭﮒ ﻣﻰ ﻧﻤﻮﺩ ﮔﺮ ﭼﻪ ﺍﻧﺪﻙ ﺑﺎﺷﺪ ﻭ ﻫﺮﮔﺰ ﻧﻌﻤﺘﻰ ﺭﺍ ﻣﺬﻣّﺖ ﻧﻤﻰ ﻛﺮﺩ؛ ﺁﺭﻯ ﺍﺯ ﻫﻴﭻ ﻃﻌﺎﻣﻰ ﺑﺪ ﻧﻤﻰ ﮔﻔﺖ ﻭ ﺗﻌﺮﻳﻒ ﻫﻢ ﻧﻤﻰ ﻛﺮﺩ. ﺩﻧﻴﺎ ﻭ ﻧﺎﻣﻠﺎﻳﻤﺎﺗﺶ ﺍﻭ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺧﺸﻢ ﻧﻤﻰ ﺁﻭﺭﺩ ﻭﻟﻰ ﻫﻨﮕﺎﻣﻰ ﻛﻪ ﭘﺎﻯ ﺣﻖ ﺩﺭ ﻣﻴﺎﻥ ﺑﻮﺩ ﺍﺯ ﺷﺪﺕ ﺧﺸﻢ ﻛﺴﻰ ﺍﻭ ﺭﺍ ﻧﻤﻰ ﺷﻨﺎﺧﺖ ﻭ ﭼﻴﺰﻯ ﻣﺎﻧﻊ ﺍﻭ ﻧﺒﻮﺩ ﺗﺎ ﺁﻧﻜﻪ ﺣﻖ ﺭﺍ ﺑﺎﺯﺳﺘﺎﻧﺪ. ﺑﺎ ﺗﻤﺎﻡ ﺩﺳﺖ ﺍﺷﺎﺭﻩ ﻣﻰ ﻛﺮﺩ [ﻧﻪ ﺑﺎ ﺍﻧﮕﺸﺖ] ﻭ ﺑﻪ ﻫﻨﮕﺎﻡ ﺗﻌﺠﺐ ﺩﺳﺖ ﺭﺍ ﭘﺸﺖ ﻭ ﺭﻭ ﻣﻰ ﻛﺮﺩ. ﺯﻣﺎﻧﻰ ﻛﻪ ﺳﺨﻦ ﻣﻰ ﮔﻔﺖ ﺩﺳﺘﻬﺎ ﺭﺍ ﺑﻪ ﻫﻢ ﻣﻰ ﭼﺴﺒﺎﻧﺪ ﻭ ﺷﺴﺖ ﺩﺳﺖ ﭼﭗ ﺭﺍ ﺑﻪ ﻛﻒ ﺩﺳﺖ ﺭﺍﺳﺖ ﻣﻰ ﺯﺩ. ﭼﻮﻥ ﺧﺸﻢ ﻣﻰ ﮔﺮﻓﺖ ﺭﻭﻯ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺑﺮ ﻣﻰ ﮔﺮﺩﺍﻧﺪ ﻭ ﭼﺸﻢ ﺭﺍ ﻓﺮﻭ ﻣﻰ ﺧﻮﺍﺑﺎﻧﺪ. ﺑﻴﺸﺘﺮ ﺧﻨﺪﻩ ﺍﺵ ﺗﺒﺴّﻢ ﺑﻮﺩ ﻭ ﭼﻮﻥ ﻣﻰ ﺧﻨﺪﻳﺪ ﺩﻧﺪﺍﻧﻬﺎﻳﺶ ﻣﺎﻧﻨﺪ ﺩﺍﻧﻪ ﻫﺎﻯ ﺗﮕﺮﮒ ﻧﻤﺎﻳﺎﻥ ﻣﻰ ﺷﺪ.

ﺍﻣﺎﻡ ﻣﺠﺘﺒﻰ ﻋﻠﻴﻪ ﺍﻟﺴّﻠﺎﻡ ﻓﺮﻣﻮﺩ: ﻣﺪﺗﻰ ﺍﻳﻦ ﻣﻄﺎﻟﺐ ﺭﺍ ﺍﺯ ﺣﺴﻴﻦ ﻋﻠﻴﻪ ﺍﻟﺴّﻠﺎﻡ ﭘﻨﻬﺎﻥ ﻛﺮﺩﻡ ﺳﭙﺲ ﺑﺮﺍﻯ ﺍﻭ ﺑﺎﺯﮔﻔﺘﻢ، ﺩﻳﺪﻡ ﺍﻭ ﭘﻴﺶ ﺍﺯ ﻣﻦ ﺍﺯ ﺁﻧﻬﺎ ﺁﮔﺎﻩ ﺑﻮﺩﻩ ﺍست ! ﺩﺭ ﺍﻳﻦ ﺑﺎﺭﻩ ﺍﺯ ﺍﻭ ﭘﺮﺳﻴﺪﻡ، ﺩﻳﺪﻡ ﺍﻭ ﺍﺯ ﭘﺪﺭ ﺑﺰﺭﮔﻮﺍﺭﺵ ﺍﺯ ﻭﺿﻊ ﺩﺍﺧﻠﻰ ﻭ ﺧﺎﺭﺟﻰ ﭘﻴﺎﻣﺒﺮ ﺻﻠّﻰ ﺍﻟﻠﱠﱠﻪ ﻋﻠﻴﻪ ﻭ ﺁﻟﻪ ﻭ ﺍﺯ ﭼﮕﻮﻧﮕﻰ ﻣﺠﻠﺲ ﻭ ﺷﻜﻞ ﻭ ﺷﻤﺎﻳﻞ ﺁﻥ ﺣﻀﺮﺕ ﭘﺮﺳﻴﺪﻩ ﺑﻮﺩ ﻭ ﻫﻤﻪ ﺭﺍ ﺑﺎﺯ ﮔﻔﺖ ﻭ ﭼﻴﺰﻯ ﺭﺍ ﻓﺮﻭ ﻧﮕﺬﺍﺷﺖ.


*** امید که ما و شما نیز چنین باشیم ***



برچسب ها: شاه مدینه ,
[ بازدید : 2010 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ جمعه 9 بهمن 1394 ] [ 9:22 ] [ ★★★ مجید شجاعی ★★★ ]

[ ]

""" شمه ای ز اوصاف شاه مدینه ( ص ) - بخش نخست """


ﺭﺳﻮﻝ ﺧﺪﺍ ﺻﻠّﻰ ﺍﻟﻠﱠﱠﻪ ﻋﻠﻴﻪ ﻭ ﺁﻟﻪ ﺑﺴﻴﺎﺭ ﺑﺰﺭﮒ ﻭ ﮔﺮﺍﻧﻘﺪﺭ ﺑﻮﺩ. ﺩﺭ ﺩﻳﺪﮔﺎﻥ ﻋﻈﻴﻢ ﻭ ﻣﻮﻗّﺮ ﻣﻰ ﻧﻤﻮﺩ ﻭ ﺩﺭ ﺩﻟﻬﺎ ﻋﺰﻳﺰ ﻭ ﮔﺮﺍﻣﻰ ﺑﻮﺩ. ﭼﻬﺮﻩ ﻣﺒﺎﺭﻛﺶ ﻣﺎﻧﻨﺪ ﻣﺎﻩ ﺷﺐ ﭼﻬﺎﺭﺩﻩ ﻣﻰ ﺗﺎﺑﻴﺪ ﻭ ﺩﺭﺧﺸﺎﻥ ﻭ ﻧﻮﺭﺍﻧﻰ ﺑﻮﺩ. ﺭﻧﮓ ﭼﻬﺮﻩ ﺍﺵ ﺳﻔﻴﺪ ﻣﺎﻳﻞ ﺑﻪ ﺳﺮﺧﻰ ﺑﻮﺩ. ﻧﻪ ﺍﺯ ﻟﺎﻏﺮﻯ ﺩﺭ ﺩﻳﺪﻩ‌ﻫﺎ ﺣﻘﻴﺮ ﻣﻰ ﻧﻤﻮﺩ، ﻭ ﻧﻪ ﺍﺯ ﻓﺮﺑﻬﻰ ﺍﻧﮕﺸﺖ ﻧﻤﺎ ﺑﻮﺩ. ﭼﻬﺮﻩ ﺍﻯ ﺳﭙﻴﺪ ﻭ ﻧﻮﺭﺍﻧﻰ، ﺩﻳﺪﮔﺎﻧﻰ ﺩﺭﺷﺖ ﻭ ﺳﻴﺎﻩ، ﺍﺑﺮﻭﺍﻧﻰ ﺑﺎﺭﻳﻚ ﻭ ﻛﻤﺎﻧﻰ، ﺟﻤﺠﻤﻪ ﺍﻯ ﺑﺰﺭﮒ ﻭ ﻗﺎﻣﺘﻰ ﻣﻌﺘﺪﻝ ﻭ ﻣﻴﺎﻧﻪ ﺩﺍﺷﺖ. ﭘﻴﺸﺎﻧﻰ ﻣﺒﺎﺭﻛﺶ ﺑﻠﻨﺪ، ﻭ ﺑﻴﻨﻰ ﺍﺵ ﺑﺎﺭﻳﻚ ﻭ ﻛﺸﻴﺪﻩ ﺑﻮﺩ. ﺩﺭ ﺳﻔﻴﺪﻯ ﭼﺸﻤﺎﻧﺶ ﺍﻧﺪﻛﻰ ﺳﺮﺧﻰ ﺩﻳﺪﻩ ﻣﻰ ﺷﺪ. ﺍﻳﺮﻭﺍﻧﻰ ﭘﻴﻮﺳﺘﻪ ﻭ ﮔﻮﻧﻪ ﻫﺎﻳﻰ ﺻﺎﻑ ﻭ ﻫﻤﻮﺍﺭ ﺩﺍﺷﺖ. ﻣﭻ ﻫﺎﻳﺶ ﺩﺭﺷﺖ، ﺳﺎﻗﻬﺎﻯ ﺩﺳﺘﺶ ﺑﻠﻨﺪ ﺑﻮﺩ. ﻣﻔﺼﻞ ﺷﺎﻧﻪ‌ﻫﺎ ﺑﺰﺭﮒ ﻭ ﺧﻮﺩ ﺷﺎﻧﻪ‌ﻫﺎ ﭘﻬﻦ ﺑﻮﺩ. ﻛﻔﻬﺎﻯ ﺩﺳﺖ ﻭ ﭘﺎﻳﺶ ﻛﻠﻔﺖ ﻭ ﭘﺮ ﮔﻮﺷﺖ ﺑﻮﺩ. ﺑﺮﺁﻣﺪﮔﻰ ﻫﺎﻯ ﺩﻭ ﻃﺮﻑ ﺳﻴﻨﻪ ﺍﺵ ﻣﻮ ﻧﺪﺍﺷﺖ، ﮔﻮﺩﻯ ﻛﻒ ﭘﺎﻳﺶ ﺑﻴﺶ ﺍﺯ ﺣﺪ ﻣﺘﻌﺎﺭﻑ ... ﻣﮋﻩ ﻫﺎﻳﺶ ﺑﻠﻨﺪ، ﻣﺤﺎﺳﻨﺶ ﭘﺮ ﭘﺸﺖ ﻭ ﺍﻓﺘﺎﺩﻩ ﻭ ﺷﺎﺭﺑﺶ ﭘﺮ ﭘﺸﺖ ﺑﻮﺩ.
ﻣﻮﻫﺎﻯ ﺳﻔﻴﺪ ﭼﻨﺪﻯ ﻛﻪ ﺩﺭ ﺳﺮ ﻭ ﺭﻭﻳﺶ ﭘﻴﺪﺍ ﺷﺪﻩ ﺑﻮﺩ ﺑﻪ ﻭﺍﺳﻄﻪ ﺧﻀﺎﺏ، ﺳﺒﺰ ﺑﻪ ﻧﻈﺮ ﻣﻰ ﺭﺳﻴﺪ. ﺩﻫﺎﻧﺶ ﻓﺮﺍﺥ ﻭ ﺷﻴﺮﻳﻦ، ﻣﻴﺎﻥ ﺑﻴﻨﻰ ﺍﺵ ﺑﺮ ﺁﻣﺪﻩ، ﺩﻧﺪﺍﻧﻬﺎﻳﺶ ﺳﭙﻴﺪ ﻭ ﺍﺯ ﻫﻢ ﺑﺎﺯ، ﻭ ﻣﻮﻳﺶ ﺁﻭﻳﺨﺘﻪ ﺑﻮﺩ، ﺍﺯ ﻣﻴﺎﻥ ﺳﻴﻨﻪ ﺗﺎ ﻧﺎﻑ ﺧﻄﻰ ﺑﺎﺭﻳﻚ ﺍﺯ ﻣﻮ ﺩﺍﺷﺖ.
ﺗﻤﺎﻡ ﺍﻧﺪﺍﻣﻬﺎﻳﺶ ﻣﻌﺘﺪﻝ ﺑﻮﺩ. ﺷﻜﻤﺶ ﺑﺎ ﺳﻴﻨﻪ ﺑﺮﺍﺑﺮ ﺑﻮﺩ، ﺳﻴﻨﻪ ﺍﺵ ﭘﻬﻦ ﻭ ﮔﺮﺩﻧﺶ ﺩﺭ ﺯﻳﺒﺎﻳﻰ ﭼﻮﻥ ﺑﺘﻰ ﻧﮕﺎﺭﻳﻦ ﻭ ﺑﻪ ﺳﭙﻴﺪﻯ ﻧﻘﺮﻩ ﺑﻮﺩ. ﺩﺳﺘﻬﺎ ﻭ ﭘﺎﻫﺎﻳﺶ ﻛﺸﻴﺪﻩ، ﻭ ﺳﺎﻗﻬﺎ ﻭ ﭘﺎﺷﻨﻪ ﻫﺎﻳﺶ ﻛﻢ ﮔﻮﺷﺖ ﺑﻮﺩ. ﭼﺎﻧﻪ ﺍﻯ ﻛﻮﺗﺎﻩ ﻭ ﭘﻴﺸﺎﻧﻰ ﺑﺮ ﺁﻣﺪﻩ ﺩﺍﺷﺖ. ﺭﺍﻧﻬﺎﻳﺶ ﺧﻴﻠﻰ ﻛﻠﻔﺖ ﻧﺒﻮﺩ، ﻟﮕﻦ ﺧﺎﺻﺮﻩ ﺍﺵ [ ﻣﺎﻧﻨﺪ ﺩﻟﺎﻭﺭﺍﻥ ] ﭘﻬﻦ ﺑﻮﺩ، ﺑﻨﺪﻫﺎﻳﺶ ﻗﺮﺹ ﻭ ﻣﺤﻜﻢ ﺑﻮﺩ. ﻧﻪ ﺑﺴﻴﺎﺭ ﺑﻠﻨﺪ ﻗﺪ ﻭ ﺑﻰ ﻗﻮﺍﺭﻩ، ﻭ ﻧﻪ ﺧﻴﻠﻰ ﻛﻮﺗﺎﻩ ﻭ ﺯﻧﻨﺪﻩ ﺑﻮﺩ. ﻣﻮﻯ ﺳﺮﺵ ﻧﻪ ﻣﺠﻌّﺪ ﻭ ﭘﻴﭽﻴﺪﻩ ﻭ ﻧﻪ ﻟﺨﺖ ﻭ ﺍﻓﺘﺎﺩﻩ ﺑﻮﺩ. ﭼﻬﺮﻩ ﺍﺵ ﻧﻪ ﻛﻢ ﮔﻮﺷﺖ ﺑﻮﺩ ﻭ ﻧﻪ ﭘﺮ ﮔﻮﺷﺖ ﻭ ﻧﻪ ﺳﭙﻴﺪ ﺯﻧﻨﺪﻩ. ﺍﺳﺘﺨﻮﺍﻧﻬﺎﻯ ﻣﻔﺼﻠﺶ ﺩﺭﺷﺖ ﻭ ﺳﺮ ﺍﺳﺘﺨﻮﺍﻧﻬﺎﻳﺶ ﭘﻬﻦ ﻭ ﺑﻴﻨﻰ ﺍﺵ ﻛﺸﻴﺪﻩ ﺑﻮﺩ. ﺷﻜﻢ ﻭ ﺳﻴﻨﻪ ﺍﺵ ﻣﻮﻳﻰ ﻧﺪﺍﺷﺖ ﺟﺰ ﺧﻂ ﺑﺎﺭﻳﻜﻰ ﺍﺯ ﻣﻮ ﻛﻪ ﺍﺯ ﺳﻴﻨﻪ ﺗﺎ ﻧﺎﻓﺶ ﻛﺸﻴﺪﻩ ﺷﺪﻩ ﺑﻮﺩ. ﭼﻬﺎﺭ ﺷﺎﻧﻪ ﺑﻮﺩ، ﺑﺪﻧﻰ ﺑﻰ ﻣﻮ ﺩﺍﺷﺖ ﺟﺰ ﻫﻤﺎﻥ ﻣﻮﻳﻰ ﻛﻪ ﺍﺯ ﺳﻴﻨﻪ ﺗﺎ ﻧﺎﻑ ﻛﺸﻴﺪﻩ ﺑﻮﺩ. ﺑﻴﺸﺘﺮ ﻣﻮﻫﺎﻯ ﺳﭙﻴﺪﻯ ﻛﻪ ﻧﺸﺎﻥ ﭘﻴﺮﻯ ﺍﺳﺖ ﺩﺭ ﺩﻭ ﻃﺮﻑ ﺳﺮ ﺍﻭ ﺑﻪ ﭼﺸﻢ ﻣﻰ ﺧﻮﺭﺩ. ﻛﻒ ﺩﺳﺘﻬﺎﻳﺶ ﻣﺎﻧﻨﺪ ﻛﻒ ﺩﺳﺖ ﻋﻄﺮ ﻓﺮﻭﺷﺎﻥ ﻣﻌﻄّﺮ ﺑﻮﺩ. ﻛﻒ ﺩﺳﺘﺶ ﮔﺸﺎﺩﻩ، ﺍﺳﺘﺨﻮﺍﻧﻬﺎﻯ ﻗﻠﻢ ﺩﺳﺖ ﻭ ﭘﺎﻳﺶ ﺑﻠﻨﺪ ﺑﻮﺩ. ﻫﻨﮕﺎﻡ ﺭﺿﺎ ﻭ ﺷﺎﺩﻯ ﭼﻬﺮﻩ ﺍﺵ ﭼﻮﻥ ﺁﻳﻨﻪ ﺍﻯ ﺭﻧﮕﺎﺭﻧﮓ ﺩﺭﺧﺸﺎﻥ ﻭ ﺟﺬّﺍﺏ ﺑﻮﺩ. ﻛﺸﻴﺪﻩ ﮔﺎﻡ ﺑﺮ ﻣﻰ ﺩﺍﺷﺖ ﻭ ﺁﺭﺍﻡ ﻭ ﺑﺎ ﻭﻗﺎﺭ ﺭﺍﻩ ﻣﻰ ﺭﻓﺖ. ﺩﺭ ﻛﺎﺭﻫﺎﻯ ﺧﻴﺮ ﺍﺯ ﻫﻤﻪ ﭘﻴﺸﻘﺪﻡ ﺑﻮﺩ. ﻫﻨﮕﺎﻡ ﺭﺍﻩ ﺭﻓﺘﻦ ﭼﻨﺎﻥ ﮔﺎﻡ ﻣﻰ ﺯﺩ ﮔﻮﻳﻰ ﺍﺯ ﺳﺮﺍﺷﻴﺒﻰ ﻓﺮﻭﺩ ﻣﻰ ﺁﻳﺪ. ﺩﺭ ﺣﻴﻦ ﺗﺒﺴّﻢ ﺩﻧﺪﺍﻧﻬﺎﻳﺶ ﺑﺴﺎﻥ ﺩﺍﻧﻪ ﻫﺎﻯ ﺗﮕﺮﮒ ﻧﻤﺎﻳﺎﻥ ﻣﻰ ﺷﺪ، ﻭ ﺩﺭ ﻫﻨﮕﺎﻡ ﺧﻨﺪﻩ ﺩﻧﺪﺍﻧﻬﺎﻳﺶ ﭼﻮﻥ ﺑﺮﻕ ﺟﻬﻨﺪﻩ ﻣﻰ ﺩﺭﺧﺸﻴﺪ.

★ جان جهانی بفدایش باد ★

* - ادامه دارد ...

برچسب ها: شاه مدینه ,
[ بازدید : 5346 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ سه شنبه 6 بهمن 1394 ] [ 9:23 ] [ ★★★ مجید شجاعی ★★★ ]

[ ]

ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]