★★★ باژبود ★★★

*** عرفان و هنر اسلامی ***

با سلام ... ورود شمارا به وبلاگ ★★★ باژبود ★★★ خوش آمد میگویم ... برای مشاهده کامل مطالب از آرشیو مطالب وبلاگ استفاده کنید.

*** باد بهار ***


گفت پیغمبر به اصحاب کبار

تن مپوشانید از باد بهار

کانچه با برگ درختان می کند

با تن و جان شما آن می کند .( مثنوی معنوی )

با تبریک و تهنیت حلول سال جدید به شما مخاطبان گرامی و با امید به اینکه بعلت تقارن این مناسبت با سالروز میلاد سلاله ی خوبیها ، ام ابیها ، حضرت زهرا ( س ) ، انشا الله سال پر خیر و برکتی خواهیم داشت ، بعرض می رساند :

دو بیت زیبا که از مثنوی تقدیم گردید دارای بار مفهومی بسیار زیادی است .یعنی حداقل دارای دو معنی و مفهوم است . در ظاهر مفید این امر است که باد بهاری همانگونه که بر طبیعت اثرگذار بوده و موجب حیات و سرزندگی جهان مادی است ، همانگونه برای سلامتی و نشاط آدمی نیز مفید و مؤثر است .

تفسیر دیگر و باطنی این دو بیت مولانا این است که نفس پیر و مرشد همانند باد بهاریست که موجب حیات معنوی و بالندگی مرید می گردد . نفحه و نفخه ای از رحمان است که در صورت نازله اش از وجود انسان کامل به طرف مریدش دمیده می شود . و بر مرید است که خود را هرچه بیشتر و بهتر در معرض این وزش زندگی بخش قرار دهد .

قال رسول الله ( ص ) : " ان لکم فی ایام دهرکم نفحات ، الا فتعرضوا لها . "

یعنی : براستی که برای شما در دوران زندگیتان نفسها و وزشهایی است ، آگاه باشید که خود را در معرض آن قرار دهید .

امیدوارم این مطالب که با عجله و شتاب تمام نبشته آمد ، مورد پسند خاطر شما قرار گرفته باشد . تا بعد ...

مجید شجاعی - زنجان - هفتم فرودین سال 1395 .


* فرودین عمدا بجای فروردین نوشته شد . *



برچسب ها: بهار ,
[ بازدید : 1085 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ شنبه 7 فروردين 1395 ] [ 13:28 ] [ ★★★ مجید شجاعی ★★★ ]

[ ]

ساخت وبلاگ تالار مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]