★★★ باژبود ★★★

*** عرفان و هنر اسلامی ***

با سلام ... ورود شمارا به وبلاگ ★★★ باژبود ★★★ خوش آمد میگویم ... برای مشاهده کامل مطالب از آرشیو مطالب وبلاگ استفاده کنید.

◆•◆ شورش و پویش و گویش ◆•◆


با سلام و عرض ادب محضر انور تمامی مخاطبان فرهیخته ی این وبگاه ، بدینوسیله فرارسیدن ایام سوگواری سید و سالار شهیدان عالم ، حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام را خدمتتان تسلیت و تعزیت عرض می کنیم . رجاء واثق و امید شائق داریم که در این ایام از برکات وجودی آن امام همام برخوردار گردیم . ان شاء الله تعالی .
اکنون و الآن شورشی در خلق عالم افتاده و نوحه و گریه و زاری و ماتم در همه ی اقطار عالم امکان به پاست . این شورش مقدمه ای برای پویش راه حسین علیه السلام خواهد بود . پویشی که با گویش حسینی و انقلاب خمینی (س) لرزه بر چهارستون استکبار انداخته و نوید جامعه ی جهانی عاری از ظلم و فساد را خواهد داد .

پس بیاییم در این شورش و پویش و گویش ، همراه و همناله و همدرد و همگام باشیم . و بدانیم که ظهور دولت یار نزدیک است . 《 أ ليس الصبح بقریب : آیا صبح نزدیک نیست ؟ 》.

■ زنجان ، اول محرم الحرام سال 1440 هجری قمری . برابر با 20 شهریور سال 1397 هجری شمسی .


◆•◆ مانا و پاینده باشید ، إن شاء ألله تبارك و تعالى ◆•◆

+ نوشته شده در سه شنبه بیستم شهریور ۱۳۹۷ ساعت 12:45 توسط مجید شجاعی .

برچسب ها: امام حسین علیه السلام ، محرم الحرام ,
[ بازدید : 672 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ سه شنبه 20 شهريور 1397 ] [ 13:05 ] [ ★★★ مجید شجاعی ★★★ ]

[ ]

★☆★ هنر برتر از گوهر ... ★☆★



بله ، داشتم میگفتم : علل عقب ماندگی ادبیات ما خیلی چیزهاست !
چرا ما نمی توانیم شاهکارهای ادبی مثل بینوایان - جنگ و صلح - برادران کارامازوف - دن آرام و ... خلق کنیم ؟! این یک سؤال اساسی است که عرض کردم بنده حدود 30 سال روی آن اندیشیده ام .
چرا جوانهای ما از قلم و قلمسواری فراریند ؟ چرا رمان خوانی در بین ما رواجی ندارد ؟ اگر هم باشد رمانهای زرد و بازاری و عاشقانه و پیزوری است که هیچ بار ادبی که ندارد ، بلکه کژ راهه و جاده خاکی رفتن است !
در میان نویسندگان ایرانی این فقط آقا محمود دولت آبادی بود که توانست با رمان ده جلدی " کلیدر " آبرویی برای ادبیات داستانی ما بیافریند . خود حقیر دوبار این رمان را خوانده ام و بسیار تاثیر گرفته ام . یک دوره از روی کتاب و یک دوره از روی نسخه مجازی و pdf .
به ضرس قاطع میگویم : از سال پنجم ابتدایی با کتاب داستان وارد دنیای مطالعه شدم و در آن زمان ( اول انقلاب ) با کتابهای صمد بهرنگی و نویسندگان دیگری از درد مردم و طبقات ستمدیده می نوشتند ، وارد این فضا شدم .
بخاطر جذابیتی که کتابهای پلیسی و ... اکثر رمانهای مطرح آن زمان را هم خواندم . مثل کتابهای جیمز هادلی چیز - میکی اسپیلین - آگاتا کریستی - سر آرتور کانندویل و از ایرانیها کتابهای پرویز قاضی سعید و امیر عشیری و ...
نگویید چرا کتابهای پلیسی و جنایی ؟! برای اینکه نوجوان و جوانی لذت مطالعه را درک کند و وارد این عرصه شود بهتر است اول با اینگونه کتابهای جذاب که خواننده را تا آخر دنبال خودش می کشد شروع کند . پس از مدتی که با کتاب اخت شد می تواند دنبال رمانهای مطرح و بلند هم برود .
بنده الان برای دور دوم رمان چهار جلدی " دن آرام " اثر فاخر میخاییل شولوخف را در دست مطالعه دارم . با ترجمه ی شاملو که ترجمه ی بسیار جالبی است . در اوقات تنهایی و فراغت بهترین همدم کتاب است و بس .
دعا کنیم انشا الله نسل جوان ما ، با مطالعات گسترده و زحمات زیاد و همت وافره روزی بتوانند ادبیات داستانی ما را از این رکود و احتضار نجات دهند . ما لیاقتش را داریم . پیشینه ی تاریخی ما این امر را نشان می دهد .

◆•◆ به امید آن روز انشاالله ◆•◆

[ بازدید : 419 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ جمعه 9 شهريور 1397 ] [ 21:24 ] [ ★★★ مجید شجاعی ★★★ ]

[ ]

★★★ مطلب جالب انگیزناک ★★★



سلام بر همه ی اعضای فرهیخته و شریف این رسانه :

ضمن تبریک عید الله الاکبر ، عید ولایت و غدیر خم مطلب جالبی را خدمتتان نبشته میکنم :
در روزگاران نوجوانی که در زنجان مشغول تحصیل بودم ، یعنی در دوران راهنمایی ، دوستی داشتم که الان یکی از سرداران سرافراز دفاع مقدس بشمار میرود .
ایشان بسیار هنرمند و اهل مطالعه بودند . در مقطع راهنمایی آنچنان نقاشی های به سبک مینیاتور می کشیدند که معلم هنر ما آقای دویران انگشت بدهان میماند .
خلاصه یکی از روزها در دست ایشان کتاب " ضد خاطرات " اثر آندره مالرو را دیدم که در حال مطالعه اش بود . با کنجکاوی من ، مدتی در مورد کتاب و نویسنده اش داد سخن داد و گفت : نمیدانم ما که همه چیزمان درست است و غذای حلال و طیب و طاهر می خوریم ، چرا نمی توانیم آثاری فاخر مثل این کتاب خلق کنیم ؟! ولی غربیها با آن همه کثافتکاری و شرب خمر و گوشت خوک و ... چنین کتابهای جالب و آثار عجیب و غریبی بوجود می آورند !

بنده ( راقم این سطور : شجاعی ) مدتها در این مورد فکر می کردم ، یعنی راحت بگویم : مدت حدود سی سال !!! و به جواب نرسیده بودم . تا اینکه تازگیها جواب سؤالم را پیدا کردم .جواب اینست که : غربیها نظم دارند و ما ... غربیها از کودکی با کتاب هم آغوشند و ما ... غربیها اهل ذوق و هنر را تشویق می کنند و ما ... غربیها آثار ادبی کم ارزش خود را با کاغذ روغنی و براق و ... چاپ می کنند و ما ... غربیها نه مغزشان قوی تر از ماست و نه مأکولات و مشروباتشان در این امر مؤثر است . آنها چیزهایی می دانند و رعایت می کنند که ما نه میدانیم و نه رعایت می کنیم !!!

◆◆◆ تا بعد ... ◆◆◆

[ بازدید : 441 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ جمعه 9 شهريور 1397 ] [ 21:22 ] [ ★★★ مجید شجاعی ★★★ ]

[ ]

ساخت وبلاگ تالار مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]